Geforce GTX 560Ti Hdmi kabel problem

Permalänk
Medlem

Geforce GTX 560Ti Hdmi kabel problem

Tjena allihopa.

Jag har ett litet problem med min dator, vid nyår så köpte jag nytt grafikkort och det blev ett Nvidia Geforce GTX 560Ti, och till de fick jag också en mini hdmi kabel.
Nu är de så att problemet är att hdmi'n registrerar inte att jag har den inkopplad i tv'n, just nu kör jag med dvi.
Är de plug and play eller måste jag ställa in någon inställning innan jag kan använda hdmi porten på grafik kortet?
Om inte, vad har ni för ideér om vad det kan vara för fel?

Lite mer information:
Ny hdmi kabel, köpt idag högkvalité kabel, som klarar 1080p och ljud osv, (provat andra också).
Grafikkortet är inte mer än 5 månader gamalt.
Kör Windows 7 64x
Nyuppdaterade drivrutiner till grafikkortet.
Är det någon mer information ni behöver så är det bara att fråga.

MvH Babyolja

Permalänk
Medlem

Jag har kollat allt som jag kan och fått reda på, ingenting

Men jag har skrivit till supporten där jag köpte den och bett dom att ta in den och kolla på den.
Dock om ni har något att komma med som jag kan prova så skriv gärna iallafall.

Permalänk
Medlem

Tror inte det är problem med kabeln utan med kortet i sig, har en polare som sitter med samma problem dock kör inte han med hdmi kabeln.
ifall du får det fixat så hade jag gärna velat veta vad som var problemet.
Lycka till. synd att jag inte kan vara till hjälp.

Permalänk
Medlem

Jag har samma grafikkort och har samma problem, mitt har dock HDMI-mini port så jag måste använda en adapter som följde med grafikkortet för att köra HDMI. I och med att HDMI-mini porten inte verkar funka så köpte jag en DVI-HDMI adapter och den funkar jätte bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pdth30n3 Men jag har köpt en 1080p hdmi kabel pga av att jag vill ha just den kvalitén.
Annars hade jag nöjt mig med dvi kablen.

@peje15 Många har sagt att de är för du måste starta datorn med hdmi kablen i, eller ändra i grafikkortets kontrol panel.
Jag börjar också tro att de är grafikkortet, så synd att allt man köper ska vara något fel på hela tiden bara.