Blev lite nyfiken på vad ni andra kan tänkas ha för temperaturer på era grafikkort. Jag måste säga att jag är väldigt positivt överaskad av temperaturerna på mina kort. Både i idle, men även i load.
Temperaturerna när datorn bara står och idlar är 30-33 grader. Sitter jag och surfar och småpillrar så ligger de i 33-37 grader. Kör jag Unigine Heaven eller nåt tyngre spel så ligger de i 70-74 grader på ett ungefär. Det som fascinerar mig mest är att korten har sån otroligt jämn temperatur. I mina tidigare riggar har jag haft både 5850 och 6870 i crossfire, men där så diffade det en hel del mellan de båda korten. Både i idle och load.
Det jag också funderade på var om temperaturerna påverkas beroende på hur jag väljer att koppla de? Som det är nu så sitter den primära skärmen (27" som jag har i mitten) inkopplat på det övre kortet. Då jag blir mäktigt irriterad över en del buggar i windows när jag kör alla skärmar aktiverade så kör jag bara utdraget över alla skärmar när jag ska spela. Annars kör jag bara mittenskärmen...
Lite nyfiken på hur ni har det, vilka kort ni har, era temperaturer o.s.v.