|
GTX670 Stutter/framedrop/jitter! Hjälp!
Lider av ett ganska irriterande problem..
I alla spel jag testat.. MEST BF3.. Så droppar fpsen hela tiden.. inte mycket. Oftast med 1-2 frames men det uppstår ett jitter eller stutter så man märker att det hackar till. Sjukt störande..
Ingen annan som upplever detta?
Observera att jag INTE kör med v-sync.. Kör en BenQ 2420T i 120 hz och har inga problem att hålla fpsen uppe. Dock blir det ändå hackigt trots att fpsen är stabil. Kollar även i MSI Afterburner och kurvan för core-clock och mem-clock är 100% stabil.. Inga konstiga spikar.
Sjukt störande problem och nvida är medvetna om detta.. Dock på alla sidor och forum jag läst på så har dom flesta bara synliga problem när dom har aktiverat v-sync vilket jag alltså inte har. Dock kör dom flesta med 60hz skärmar och i 120hz är det riktigt uppenbart när det spikar lite.
Har provat med processorn överklockad, oklockad.. Grafikkort klockat och inte klockat.. Men det beror inte på något av det. Har provat ALLA drivrutiner som finns ute som stödjer 670. Beta samt nyaste WHQL som kom ut idag. Ingenting tycks hjälpa detta, för mig, märkliga problem.
Aldrig haft problem med några nvidia-kort innan så detta känns lite smått störigt.. Är väl egentligen inget jätte problem men man vill ju ha vad man betalar för.
Har ni problem med detta? Har ni löst det?
Cpu-Kylare: Cm Hyper-212 EVO
|