|
Datorn kraschar vid enhetshanteraren
Hej
Installerade mitt nya Evga 680 igår, och allt verkar fungera bra, förutom när jag ska gå in i enhetshanteraren, då stänger hela systemet av sig. Det är inga problem när jag spelar eller gör andra saker i datorn. Provade datorn några timmar igår.
Spelade spel som Skyrim med allting påslaget på Ultra, flöt på väldigt bra, Diablo 3 allt på högsta, flöt på bra, Fifa 12 allt på högsta och det flöt också på bra, inga hängningar eller seghet i systemet. Kommer även in i Nvidias kontrollpanel och kan göra alla inställningar, allt ser bra ut där och den upptäcker mitt 680. Jag kör med senaste drivrutinen.
Jag hade ett 5970 tidigare och har avinstallerat drivrutiner och programvara för det. Men kanske det är något som ligger kvar och skräpar ?
Men ska datorn verkligen krascha helt ?
Kanske man måste formatera om för att få bort problemet ?
känns dock inte som det är något jag har lust med just nu då jag har massa spel installerade som jag spelar, får väl leva med att inte kunna klicka på enhetshanteraren så länge :-)
Men tror ni det löser sig med format c: och ominstallation eller kan det vara något fel ?
Får väl hårdtesta datorn i helgen för att utesluta att det är fel på grafikkortet.