Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-07-01, 21:31   #31

AgentDinozzo

Medlem

AgentDinozzos avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: feb 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fermia Visa inlägg
Vi behöver båda märkerna på marknaden så lägg ner allt kids fanboy drabbel.

Till TS funderar själv på att köpa ett 670 så skriv om dina upplevelser senare här =)
Självklart kan jag göra det, kanske inte händer kommande veckan, men jag ska göra det så fort jag hinner.
AgentDinozzo är inte uppkopplad Folding
2012-07-01, 21:32   #32

RaBlack

Medlem

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Grumie Visa inlägg
Det han menar är att du inte ska sprida rykten eller rent av lögner på forumet.. Syftar inte på det du sa om att 670-kortet var ett självklart val utan på att du säger att AMD-korten enbart är problematiska.

Sen finns det ju också anledningar till att välja AMD framför Nvidia som vissa flerskärms-lösningar lämpar sig bättre med AMD än Nvidia t.ex. Men personligen skulle jag i dagslägen (spel med en skärm) kört på ett nvidia-kort.

"Det ända jag vill om du nu undrar, är att upplysa folk (inkl. dig) att tänka om en extra gång innan man köper ett dyrt kort och inget annat." Detta var absolut inte fallet i dina tidigare inlägg i tråden. =P Du upplös inte TS om problemen.. Du trashade det röda laget som om det var absolut fakta.
Menar du du detta inlägg:
Citat:
Ursprungligen inskrivet av fizzdan
med 15% Swedc-kod på CDON kan man jue nästan få ett 7970 för dom pengarna ...

edit: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyt..._pcie-18368248
prova att lägga det i varukorgen, det verkar som de kör 500 spänn rabatt på det nu ..

KÖP inte AMD, du kommer få problem med drivrutiner m.m. och skall han lägga ut mer pengar ja då är det GTX680 som gäller, om man nu vill slippa pilla o trixa med dittan o dattan... Det är spelen man vill spela inte drivrutinerna.

Tycker inte alls att jag trashat. Det jag svarade på var enbart baserat på det han visade för oss inte AMD i helhet. Men då dök det en AMD variant och jag var bara tvungen att skriva, som dessutom inte ens låg på den prisklassen han nämnt.

//RaBlack

Senast redigerad av RaBlack 2012-07-01 klockan 21:38.
RaBlack är inte uppkopplad
2012-07-01, 21:59   #33

DraLetterZ

Medlem

DraLetterZs avatar

Plats: Gränna

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RaBlack Visa inlägg
//RaBlack
Rapporterad.

Till TS: Du har köpt ett jättebra kort, grattis.
2012-07-02, 20:31   #34

sj6

Medlem

sj6s avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: feb 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DraLetterZ Visa inlägg
Rapporterad.

Till TS: Du har köpt ett jättebra kort, grattis.
Där kom det... Ja, det var ju inte objektiva argument så jag är ej förvånad.

TS:

Kolla den senaste fredagspanelen. De tar upp just det här om de nya serierna grafikkort. Du kommer bli nöjd oavsett vilket du väljer. Det handlar om subjektiva, personliga åsikter och det är det Rablack inte kan skilja på.
System: CM HAF 912 Plus || i7 950 @ Stock || Noctua NH-U12P SE2 || Asus x58 Sabertooth || Corsair XMS3 7-8-7-20 6GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || Crucial 128GB Real SSD C300 || Samsung Spinpoint F3 1TB || Chieftec Nitro Series 750W Bronze

http://sammyscorner.wordpress.com/
sj6 är inte uppkopplad
2012-07-02, 20:36   #35

anders4x4

Medlem

Plats: Enköping

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fizzdan Visa inlägg
med 15% Swedc-kod på CDON kan man jue nästan få ett 7970 för dom pengarna ...

edit: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyt..._pcie-18368248
prova att lägga det i varukorgen, det verkar som de kör 500 spänn rabatt på det nu ..
Vad är koden för 15% rabatt ? skulle uppskattas!
anders4x4 är inte uppkopplad
2012-07-02, 20:46   #36

To33e

Moderator

To33es avatar

Plats: Kristianstad

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av anders4x4 Visa inlägg
Vad är koden för 15% rabatt ? skulle uppskattas!
det gällde dom 1000 första beställningarna och det verkar som den koden inte gäller längre (SWECJUNI), dock så finns det SWEC1207 som ger 5% rabatt på komponenter.
To33e är uppkopplad nu Folding
Sök jobb