Permalänk
Medlem

I kombination?

Hej, Jag är helt sämst på allt som har med det som sitter inuti datorn att göra och jag undrar. Då jag inte har möjlighet till att köpa ett bättre grafikkort men vill ha ngt lite fränare. Så har jag blivit erbjuden att köpa min polares GTX 460 (Jag har själv en GTX 660) Så tänkte kombinera dem!

Jag undrar då såklart vad ni tror effekten kan komma att bli? kommer det blir någolunda bättre eller ingen skillnad alls? mer än gärna tacksam för informations givande svar! Tack på för hand!

(Utifall det har ökad effekt, Tips på bättre Nätagg? då jag inte tror min 650W kommer att räcka till!)

Mvh, Sebastian.

Permalänk
Skrivet av SebbeN93:

Hej, Jag är helt sämst på allt som har med det som sitter inuti datorn att göra och jag undrar. Då jag inte har möjlighet till att köpa ett bättre grafikkort men vill ha ngt lite fränare. Så har jag blivit erbjuden att få min polares GTX 460 (Jag har själv en GTX 660)

Jag undrar då såklart vad ni tror effekten kan komma att bli? kommer det blir någolunda bättre eller ingen skillnad alls? mer än gärna tacksam för informations givande svar! Tack på för hand!

(Utifall det har ökad effekt, Tips på bättre Nätagg? då jag inte tror min 650W kommer att räcka till!)

Mvh, Sebastian.

Så du har ett GTX 660 och har blivit erbjuden ett GTX 460, har jag förstått dig rätt? Ett 660 är i alla fall en hel del bättre än ett 460 och 650W räcker till alla singel GPU-kort.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Förlåt! kanske var otydlig! Tänkte kombinera båda i datorn såklart!! Förlåt mig! Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeN93:

Förlåt! kanske var otydlig! Tänkte kombinera båda i datorn såklart!! Förlåt mig! Tack för svar!

Tyvärr så fungerar inte det helt enkelt. Du kan bara kombinera två "likandana" kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeN93:

Förlåt! kanske var otydlig! Tänkte kombinera båda i datorn såklart!! Förlåt mig! Tack för svar!

Inte kompatibelt att köra SLI med två helt olika kort. Tyvärr.

Permalänk

Du kan använda det ena som "PhysX" kort men det kommer troligtvis inte bli bra, stanna på ditt 660.

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbeN93:

Förlåt! kanske var otydlig! Tänkte kombinera båda i datorn såklart!! Förlåt mig! Tack för svar!

Fanns några enstaka moderkort som hade Hydra chip för att kombinera kombinera olika modeller av grafikkort..
men vet inte om det tillverkas längre och i vilketfall så skulle du behöva byta moderkort isånna fall.
Tror det var för mycket drivrutin strul eller något.. annars hade det nog vart standard nu.

Använd ditt bästa kort och spara till ett GTX770 eller något istället.