560ti 448 gainward fläktproblem! hjälp!

Permalänk

560ti 448 gainward fläktproblem! hjälp!

Hej!
jag har ett 560ti 448 (gainward) kort i min dator och den har funkat perfekt. men på sista tiden har den börjat bli väldigt varm och jag har behövt skruva upp fläktarna extremt mycket högre. ett exempel är när jag sitter och spelar CS:GO och ska försöka lyssna om någon kommer så är fläktarna från grafikkortet det ända jag hör!+ att grafikkortet ligger på ca 80c ändå!

jag har en bra idè om att skruva bort plastkåpan och fläktarna från det och behålla kylarflänsen och sedan sätta dit en vanlig 120mm chassitfläkt, troligen tänkt att ta bort damm och byta kylpasta med. men allt detta går inte då jag inte får bort den där kåpan! jag har testat att ta bort alla skruvar jag hittar minst 15st, men det går inte!om det är någon som vet om det ens går att få bort kåpan så är jag tacksam för ett snabbt svar!

det är såhär den ser ut : http://static.pcinpact.com/images/bd/news/92236-gainward-gtx-...

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att försöka rensa det på damm. Det kan mycket väl räcka om du inte gjort det tidigare.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Du måste plocka bort hela kylaren, det gör du med skruvarna på baksidan av kortet, sen finns det troligen små skruvar från kylaren i sig till kåpan med fläktarna, antingen har du mycket damm eller så är kylpastan dålig, rekar MX4 eller Arctic Silver 5.

Permalänk
Skrivet av giplet:

Börja med att försöka rensa det på damm. Det kan mycket väl räcka om du inte gjort det tidigare.

redan testat :/

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Du måste plocka bort hela kylaren, det gör du med skruvarna på baksidan av kortet, sen finns det troligen små skruvar från kylaren i sig till kåpan med fläktarna, antingen har du mycket damm eller så är kylpastan dålig, rekar MX4 eller Arctic Silver 5.

jag har letat som en dåre efter skruvar och tagit bort så många jag kan men den rör sig inte en millimeter, jag orkar inte ta ut grafikkortet och testa igen förens jag vet att jag kan få bort den!