Gigabyte 780Ti GHZ krashar

Permalänk
Avstängd

Gigabyte 780Ti GHZ krashar

EDIT: Har nu suttit och provat massa olika saker men det spelen krashar efter 1-20min.
Demonterade sk*ten har aldrig varit med om liknande, och då har jag haft många grafikkort senaste året

Hej

Har ett problem. Nyligen köpt ett Gigabyte 780Ti GHZ från komplett.
Det krashar/fryser främst i BF4 men även Metro Last light. (ej testat fler spel)
Har installerat om Windows samt drivrutiner (ja korrekt avinstallation)
Läser på forum att MÅNGA har samma problem. Riktigt tråkigt då jag velat ha detta kort länge pga prestandan.
Har provat med andra kort och de funkar utan problem. r9 290x lightning, 780 Ti sc acx EVGA samt 7970 XFX.

Någon mer här som har samma problem / lösning på problemet??

Haft det i 3 dagar!

Vissa skriver att man ska downclocka kortet men det tänker jag inte göra. Varför skulle jag? Det skall fungera!!

Har skickat ett RMA ärende till komplett. Hoppas verkligen inte det blir några problem med att lämna tillbaka det.
Kommer isåfall ta ett MSI 780Ti Gaming istället.

Permalänk
Avstängd

Eller kan jag göra Återköp på kortet? Som sagt, hämtade ut det i Lördags kväll

Permalänk
Medlem

Du har ju ångerrätten ! Om jag inte minns fel så gäller den 2 veckor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Eller kan jag göra Återköp på kortet? Som sagt, hämtade ut det i Lördags kväll

Oavsett anledning kan du ångra köpet över internet upp till 14 dagar (omkring 14 dagar åtminstone).

Dock om kortet faktiskt är trasigt tror jag om man ska vara petnoga att det ska gå till reparation typ. Men det hindrar dig inte från att säga att du inte gillade kortet eller något.

Permalänk
Avstängd

Provade watch dogs och drivrutinen kraschar efter några minuter..
Har kontaktat komplett först rma därefter ångra köp.
Får se vad dem säger. Vill inte ha ett likadant, kommer säkert vara samma problem.
Som sagt; tråkigt! Då jag verkligen dreglat efter detta kort flera månader
Återkommer!

Permalänk
Avstängd

Fått svar från komplett och de tar tillbaka grafikkortet med stöd av ångerrätten antar jag, då jag måste betala frakten..

Permalänk
Medlem

Köpte också ett sådant kort med ständiga frysningar och krascher i BF4, gav upp och gjorde RMA hos Komplett efter ha fått ett flertal tips från både Gigabyte Nordic här på forumet samt Gigabytes eSupport. Var inga problem att få den godkänd. Bytte till ett Gigabyte 780Ti OC istället och det hyfsat i varje fall...BF4 fryser fortfarande lite då och då.

Några av tipsen var att gå tillbaka till drivrutinen 331.60 som är den senaste de har på hemsidan, enligt Gigabyte är det den drivrutinen som de utvecklade kortet med. Sen fick jag tips att sänka klocken lite men helt utan resultat, även höjt volten också utan resultat. Några andra tips jag fått är att inte använda GeForce Experience utan köra bara en ren drivrutin, har dock inte orkat testa det.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krokarn:

Köpte också ett sådant kort med ständiga frysningar och krascher i BF4, gav upp och gjorde RMA hos Komplett efter ha fått ett flertal tips från både Gigabyte Nordic här på forumet samt Gigabytes eSupport. Var inga problem att få den godkänd. Bytte till ett Gigabyte 780Ti OC istället och det hyfsat i varje fall...BF4 fryser fortfarande lite då och då.

Några av tipsen var att gå tillbaka till drivrutinen 331.60 som är den senaste de har på hemsidan, enligt Gigabyte är det den drivrutinen som de utvecklade kortet med. Sen fick jag tips att sänka klocken lite men helt utan resultat, även höjt volten också utan resultat. Några andra tips jag fått är att inte använda GeForce Experience utan köra bara en ren drivrutin, har dock inte orkat testa det.

Okej. Jag ringde komplett och de tar tillbaka kortet på ångerrätten. Hoppas på snabb hantering nu bara, då jag är i behov av ett eget kort.

Jag provade den drivrutinen men blev ingen skillnad.
Köper man ett kort för 6000:- ska spel inte krascha, inte något annat kort heller för den delen :). Och det där med att man ska fiffla med klockhastigheter och volt är inte upp till användaren. Är upp till Gigabyte att testa kortet innan man släpper det.
Jag anser att ett grafikkort ska fungera felfritt efter man installerat drivrutinerna. Man ska inte behöva trixxa..
Har som sagt haft flertalet grafikkort de senaste året och aldrig varit med om liknande. Läste om problemet med krasher, instabilitet osv innan jag köpte, men trodde inte för all del i världen att problemet var såhär utbrett.
Det konstigaste är att gigabyte inte verkar göra något åt problemet. Har funnits på marknaden i ett halvår, minst nu ju.
Verkligen synd för dom förlorar en massa kunder på det viset.
Blir ett MSI 780Ti OC Gaming för min del nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Okej. Jag ringde komplett och de tar tillbaka kortet på ångerrätten. Hoppas på snabb hantering nu bara, då jag är i behov av ett eget kort.

Jag provade den drivrutinen men blev ingen skillnad.
Köper man ett kort för 6000:- ska spel inte krascha, inte något annat kort heller för den delen :). Och det där med att man ska fiffla med klockhastigheter och volt är inte upp till användaren. Är upp till Gigabyte att testa kortet innan man släpper det.
Jag anser att ett grafikkort ska fungera felfritt efter man installerat drivrutinerna. Man ska inte behöva trixxa..
Har som sagt haft flertalet grafikkort de senaste året och aldrig varit med om liknande. Läste om problemet med krasher, instabilitet osv innan jag köpte, men trodde inte för all del i världen att problemet var såhär utbrett.
Det konstigaste är att gigabyte inte verkar göra något åt problemet. Har funnits på marknaden i ett halvår, minst nu ju.
Verkligen synd för dom förlorar en massa kunder på det viset.
Blir ett MSI 780Ti OC Gaming för min del nu.

Håller med dig. Försökte länka en massa foruminlägg åt både Gigabytes forumdel här på SweC och till deras egen eSupport men inget gensvar överhuvudtaget. Gigabyte har fungerat mycket bra för mig genom åren men nästa uppdatering tror jag att jag byter till annan tillverkare.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krokarn:

Håller med dig. Försökte länka en massa foruminlägg åt både Gigabytes forumdel här på SweC och till deras egen eSupport men inget gensvar överhuvudtaget. Gigabyte har fungerat mycket bra för mig genom åren men nästa uppdatering tror jag att jag byter till annan tillverkare.

Kan tänka mig det. Konstigt att dom inte tar tag i problemet då det är så många som har problem :/