Nytt grafikkort till gaming + att göra videor

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort till gaming + att göra videor

Tjena!

Tänkte köpa ett nytt grafikkort i syfte att köra Let's Play via, behöver alltså fungera både till gaming och till videoeditering (rendering av videor etc).

Har haft AMD ett tag nu men tänkte gå tillbaka till det gröna laget! Prisklassen tänker jag mig får landa på runt 3000kr

Vilket graffe rekommenderar expertpanelen?

Permalänk
Medlem

Ett Radeon R9 290 är perfekt. Kostar 3300-3500 kr. På reor kan priset dumpa ner till 3k. Akta dig dock för referenskylaren. Den är varm och mycket högljudd.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Ett Radeon R9 290 är perfekt. Kostar 3300-3500 kr. På reor kan priset dumpa ner till 3k. Akta dig dock för referenskylaren. Den är varm och mycket högljudd.

Läste du trådstarten? OP skrev tydligt att han ville gå över FRÅN AMD TILL Nvidia.

Skrivet av Tarkus:

Tjena!

Tänkte köpa ett nytt grafikkort i syfte att köra Let's Play via, behöver alltså fungera både till gaming och till videoeditering (rendering av videor etc).

Har haft AMD ett tag nu men tänkte gå tillbaka till det gröna laget! Prisklassen tänker jag mig får landa på runt 3000kr

Vilket graffe rekommenderar expertpanelen?

Vad jag kan se enligt prisjakt så är det ett 770 du ska titta på. DC II kylarna brukar vara bra man jag har dålig koll på hur kylarna presterar på 770.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=350#rparams=m=s18277867...

Permalänk
Medlem

Har du komponenterna i sign? Isåfall hade jag nog börjat med att uppgradera processorn till en i5 3570k / i7 3770k. Detta kan göras utan att byta moderkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Ett Radeon R9 290 är perfekt. Kostar 3300-3500 kr. På reor kan priset dumpa ner till 3k. Akta dig dock för referenskylaren. Den är varm och mycket högljudd.

Tack, tänkte dock byta till NVIDEA men ska kolla in R9 ändå :)!

Skrivet av Golvmopp:

Vad jag kan se enligt prisjakt så är det ett 770 du ska titta på. DC II kylarna brukar vara bra man jag har dålig koll på hur kylarna presterar på 770.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=350#rparams=m=s18277867...

Stort tack! Ser väldigt intressant ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Har du komponenterna i sign? Isåfall hade jag nog börjat med att uppgradera processorn till en i5 3570k / i7 3770k. Detta kan göras utan att byta moderkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, det stämmer! Och jag tror du har en bra poäng, så här ser det ut:

Grafikkort har jag installerat förut men inte en ny processor, är det svårt?

Permalänk
Skrivet av Tarkus:

Yes, det stämmer! Och jag tror du har en bra poäng, så här ser det ut:

http://i.imgur.com/nkA6MF0.jpg

Grafikkort har jag installerat förut men inte en ny processor, är det svårt?

Det är väldigt simpelt, 4st skruvar för att ta bort kylaren.

Är du lite tekniskt handikappad så finns det videos på Youtube som visar hur du ska göra

Håller för övrigt med om att du borde uppgradera processor innan du funderar på nytt grafikkort

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Det är väldigt simpelt, 4st skruvar för att ta bort kylaren.

Är du lite tekniskt handikappad så finns det videos på Youtube som visar hur du ska göra

Håller för övrigt med om att du borde uppgradera processor innan du funderar på nytt grafikkort

Alright, det grejar jag nog :).

Nu velar jag som satan, vill ha både ny processor och nytt graffe, vilket totalt kostar ungefär som en halv ny dator. En av anledningarna till ett nytt graffe är följande:

http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1267864-var-detta-e...