Kompatibelt med "Gigabyte GA-P55A-UD4"?

Permalänk
Medlem

Kompatibelt med "Gigabyte GA-P55A-UD4"?

Är alla vanliga gaming-grafikkort som säljs kompatibla med mitt moderkort "Gigabyte GA-P55A-UD4"?

Var länge sedan som jag överhuvudtaget funderade på vilka delar som jag har i min dator. Men nu så kan det vara dags att göra en liten uppgradering.
Har en 870 i nuläget och funderar på om det är värt att uppgradera grafikkortet? (delvis för att jag stör mig på ljudnivån på mitt nuvarande grafikkort.)

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem

870 är en laptop-processor. Menar du möjligtvis 670?

Och det är kompatibelt med alla kort i dagsläget. I värsta fall får du uppdatera moderkortets BIOS.
Jag har dock tryckt i ett 770 på ett gammalt AM3 kort från 2008 med en lika gammal BIOS-version utan problem.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Östlund:

Är alla vanliga gaming-grafikkort som säljs kompatibla med mitt moderkort "Gigabyte GA-P55A-UD4"?

Var länge sedan som jag överhuvudtaget funderade på vilka delar som jag har i min dator. Men nu så kan det vara dags att göra en liten uppgradering.
Har en 870 i nuläget och funderar på om det är värt att uppgradera grafikkortet? (delvis för att jag stör mig på ljudnivån på mitt nuvarande grafikkort.)

Beror på vilket grafikkort du har men om det köptes ungefär samtidigt som resten av dina grejer så kan du förmodligen få en rejäl prestandaskjuts om du byter det. Alla grafikkort som säljs är kompatibla och din processor är fortfarande stark nog för att matcha de flesta.

Skrivet av Rixxz:

870 är en laptop-processor. Menar du möjligtvis 670?

Och det är kompatibelt med alla kort i dagsläget. I värsta fall får du uppdatera moderkortets BIOS.
Jag har dock tryckt i ett 770 på ett gammalt AM3 kort från 2008 med en lika gammal BIOS-version utan problem.

Han menar nog att han har en intel i7 870 processor vilket är en desktopvariant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irrationell:

Beror på vilket grafikkort du har men om det köptes ungefär samtidigt som resten av dina grejer så kan du förmodligen få en rejäl prestandaskjuts om du byter det. Alla grafikkort som säljs är kompatibla och din processor är fortfarande stark nog för att matcha de flesta.

Han menar nog att han har en intel i7 870 processor vilket är en desktopvariant.

Visst har jag desktop versionen. Kommer nog att kolla på om jag klarar av att klocka den. Har motsvarande "Cooler Master Hyper 212 EVO" så lite ska jag kunna dra upp den.

Har i nuläget "Gigabyte GTX 470". Den varianten som har tunnelkylning(?).

Då får det nog bli ett "ASUS GeForce GTX 760 DirectCU II OC 2GB" och lite mer RAM-minne.

Tack så mycket för de snabba svaren.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |