MSI GTX 970 SLI vattenkylning

Permalänk

MSI GTX 970 SLI vattenkylning

Tjenare!

Har en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på.
Sitter i dagslägget på systemet i signaturen, och det fungerar klockrent!
Dock så är jag lite sugen på en 4K tv (som kommer användas som dataskärm).

Tankarna började direkt vandra mot ett 980, men billigare och ballare med 970 SLI (om ingen motbevisar detta såklart).
Processorn kommer bytas ut mot en i7 4790k framåt nyåret då kompisen vill köpa min i5.

Då till själva frågan: Kan det funka att köpa till 2 st NZXT G10 och koppla ihop det med 2 st NZXT X40 i fronten på chassit som blåser inåt?
X61:an i sign sitter monterad i toppen som utblås.

Är detta ett bra sätt att hålla nere tempen eller kommer det sticka iväg åt h****te?
0 koll på vattenkylning till GPU:er och aldrig kört SLI, så ursäkta att jag är Noob inom detta

Skulle vara ytterst tacksam om någon vill svara!
Chip och hajk

Permalänk
Medlem

9XX serien är ju väldigt kall av sig, SLI utan vattenkylning borde fungera utan problem! Har du istället röda lagets kommer det bli desto varmare, har 290s i crossfire och där blir det som en jäkla bastu! Men du hade tänkt att köpa en 4k _TV_, inte datorskärm? Av erfarenhet brukar ju delayen hos TV apparater vara ganska stor, men jag kanske har kopplat de fel.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Mitt singelkort är svalt som stan, frågan är bara hur det blir med ett till då jag inte har någon fläktplats på sidan.

Japp, TV. Har dåligt med utrymme för både skrivbord och tvbänk, sen har jag inga tvkanaler då jag streamar allt, och film är ju trevligt att se på en tv, annars kommer väl tanten hemmavid klaga..

Men kör idag på en Samsung 51" Full HD Plasma (billigare varianten) och den funkar utmärkt som spelskärm. Inga märkbara delays eller liknande

Permalänk

Så bra kort ska du självklart köra custom loop på tycker jag.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Mjo skulle ju vara nice med en custom loop, men besitter inte kunskap. Så vill helst göra ett studiebesök hos någon och titta närmare på det och ha support nära till hands, annars kommer jag förstöra något väldigt dyrt eller liknande haha