Gigabyte GTX 760 3 skärmar?

Permalänk

Gigabyte GTX 760 3 skärmar?

Hej Clockers,

Kan jag koppla in 3 skärmar i mitt gigabyte gtx 760 via dvi? isåfall vilken adapter behöver jag?

+ denna skärm funderar jag på, http://www.inet.se/produkt/2205197/acer-24-predator-gn246hlbbid-144hz-gaming asus har en 24a tummare 144hz som är lite dyrare, någon som vet om den är så mycket bättre att det är värt att köpa den istället?

(Är medveten om att mitt kort är lite gammalt och kommer uppgradera till 970 inom snar framtid men tänkte klippa skärmarna först i mellandagsrean om jag kan använda 760in sålänge)

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Spela på kanske kan bli lite svettigt, men jag kör med 3 skärmar på mitt 650 och när jag vill spelar jag bara på en skärm så för mig funkar det:)
Om jag hittade rätt grafikkort efter en snabb googling där jag fick svaret att du har 2 dviportar och en hdmi så borde denna funka https://www.komplett.se/sapphire-adapter-hdmi-to-dvi/790302

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Spela på kanske kan bli lite svettigt, men jag kör med 3 skärmar på mitt 650 och när jag vill spelar jag bara på en skärm så för mig funkar det:)
Om jag hittade rätt grafikkort efter en snabb googling där jag fick svaret att du har 2 dviportar och en hdmi så borde denna funka https://www.komplett.se/sapphire-adapter-hdmi-to-dvi/790302

Precis, okej King då va det så enkelt som jag hoppades att de skulle vara, men kan hdmi ta me sig 144hz? Blir det inte kaos om 2 skärmar går på 144hz o en på 60? Kanske helt ute o cyklar men annars finns det nog dp till dvi adapter

Aa svettigt minst sagt men förhoppningsvis inte för ett 970

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Precis, okej King då va det så enkelt som jag hoppades att de skulle vara, men kan hdmi ta me sig 144hz? Blir det inte kaos om 2 skärmar går på 144hz o en på 60? Kanske helt ute o cyklar men annars finns det nog dp till dvi adapter

Aa svettigt minst sagt men förhoppningsvis inte för ett 970

Skickades från m.sweclockers.com

Den skärmen du länkade hade ju ingång för dp så borde du inte kunna anslut den med dp? Övriga frågor kan jag inte svara på då jag har 3 st likadan skärmar:-)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Den skärmen du länkade hade ju ingång för dp så borde du inte kunna anslut den med dp? Övriga frågor kan jag inte svara på då jag har 3 st likadan skärmar:-)

har den? det står på specifikationer att den inte har det

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat svära på att det stod det när jag läste förra gången men nu har jag läst igen och jag hade fel... Den verkade inte ha dp

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.