Nytt 980 eller ett till 780?

Permalänk

Nytt 980 eller ett till 780?

Som titeln säger, ska man uppgradera till ett 980 eller ska man köpa ett 780 till?

Permalänk

Jag köpte ett extra 780, mer bang for the buck. Men de är ju törstigare på ström. Inget som stör mig dock.
Kör med ett HX750-agg och det verkar klara det fint.
Sedan kvarstår alltid faktumet att två kort är tuffare än ett..

Permalänk

Jo strömmen är inte ett problem eftersom jag fick ett 1000w agg av min bror som skulle bygga en ny. Har du några rekommendationer på var jag kan köpa ett till 780, de finns inte på inet som brukar vara där jag köper mina datorprylar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_andersson:

Jo strömmen är inte ett problem eftersom jag fick ett 1000w agg av min bror som skulle bygga en ny. Har du några rekommendationer på var jag kan köpa ett till 780, de finns inte på inet som brukar vara där jag köper mina datorprylar?

Begagnat helst, butikerna kommer förmodligen ta för mycket betalt i förhållande till vilken prestandaklass det ligger i.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Begagnat helst, butikerna kommer förmodligen ta för mycket betalt i förhållande till vilken prestandaklass det ligger i.

Exakt. Marknaden är knökad med 780's.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Beror på om du vill nyttja DirectX 12 till fullo. Då är det ett 980 som gäller.
780 kommer fungera såklart, men inte kunna utnyttja alla funktioner.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

Då är ju min fråga vad det är för marknad ni pratar om, ledsen om jag är ovetande men är ganska ny till det här eftersom min bror har hjälpt till med datorn förut.

Permalänk

Kolla först och främst marknaden här på forumet. Om du inte hittar vad du söker så lägg upp en "köpes" tråd. Sen har du ju alltid blocket.

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk

Okej tack!

Permalänk

ett till 780 om du verkligen vill ha mer prestanda, 980 är verkligen inte värt pengarna när man sitter på ett 780.

Permalänk
Medlem

980 är ganska överprisade enligt mig. Köp ett till 780!