GT 730 för klent för att spela upp film på vimeo, hackar vid uppspelning?

Permalänk

GT 730 för klent för att spela upp film på vimeo, hackar vid uppspelning?

Hej,

Köpte precis ett enkelt GT 730 för att driva en skärm i 1440p, har fungerat bra tills jag skulle spela upp FullHD klipp på Vimeo.com samt i videoredigeraren Premiere Pro. Utanför dessa program går det fint att spela upp nästintill okomprimerad FullHD. Har även ett GTX 580 samt ett GTX 780 båda 3gb på ingång, ja jag vet grymt märklig uppsättning för den som spelar, men det gör jag inte särskilt mkt. Varför jag skaffade ett GT730 var för att jag bara har en PCI x1 slot över och att när jag renderar i Vray så går all kraft från det kort som används åt så därmed hackar datorn om man inte kör bildutgången från ett kort som inte används.

Vad kan problemet vara om allt flyter på bra med ett 580 kort i datorn videoredigering och vimeo. För att sedan efter att man även stoppat i GT 730 kortet så flyter inte vimeo eller videoredigeringsuppspelningen på ngt vidare, vad tror ni om ett?

Visa signatur

6850k, Rampage V Ed10, 8x16gb, 2080Ti, 1080Ti, Titan X, 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Har ingen bra ide Men vad har för för moderkort? Om jag inte minns fel så på mitt ändras hastigheten på vissa pcie portar om fler kort kopplas in för att om din sign stämmer har din cpu 16 stycken. Det borde inte vara problemet dok. Låter mer som mjukvara. Fungerar det bra om bara 730 kortet användes och inget annat?. Tänkte ifall du kommit åt cpu kylare eller liknande så att tempen har börjat rusa.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Hej,

nu testar jag med bara GT 730 kortet och det hackar såklart i vimeo. Tycker se en liten skillnad när man klockar det men det är inte säkert att det är så. Älskar verkligen att kortet tar så lite plats bland mina andra kort så så sätt är det riktigt bra. Vill verkligen ha kvar det av den anledningen. CPUn är sval också som vanligt. Tror lösningen är att på någotvis växla alla GPU applicationer till det andra korten hur man nu gör det. Verkar som att GT730 kortet har fullt upp att driva skärmen i 1440p. Märkligt problem hade ingen tanke på att ett 730 inte skulle kunna decoda FullHD film.

Visa signatur

6850k, Rampage V Ed10, 8x16gb, 2080Ti, 1080Ti, Titan X, 2TB SSD

Permalänk

Det här var något helt nytt som jag inte haft en tanke på, att ett grafikkort inte klarar av att spela upp FullHD alltså, så är fallet iallafall. När man slår av HD flyter det på bra i vimeo. Antagligen Premiere Pro också.

Visa signatur

6850k, Rampage V Ed10, 8x16gb, 2080Ti, 1080Ti, Titan X, 2TB SSD

Permalänk

har det påkopplat på en PCIe 2.0 x1 plats. Nu har jag på o möblerat om så mycket men ska testa en sista sak att använda 730 kortet på en PCIe x16 plats.

Visa signatur

6850k, Rampage V Ed10, 8x16gb, 2080Ti, 1080Ti, Titan X, 2TB SSD