hjälp! Vilken tillverkare av Geforce GTX 960 skall jag köpa?

Permalänk
Medlem

hjälp! Vilken tillverkare av Geforce GTX 960 skall jag köpa?

Hejsan! nu har ju GTX 960 kommit, då jag inte är så haj på specifikationer så skulle jag behöva råd av vilken till verkare jag ska köpa av.
Vilken har minst Coil whine, är det något skillnad prestande mässigt osv? Vad tycker ni?

Permalänk

Ja det är skillnad i prestanda: http://www.sweclockers.com/recension/19925-geforce-gtx-960-fr...
Det är alltså kortet från Asus som du ska köpa.

Permalänk
Skrivet av NybbTronio:

Ja det är skillnad i prestanda: http://www.sweclockers.com/recension/19925-geforce-gtx-960-fr...
Det är alltså kortet från Asus som du ska köpa.

Asus må ligga högst upp i testerna, men om du kollat så är de bara några fps skillnad mellan korten. Så det spelar egentligen inte så stor roll. Men visst Asus är de bättre kortet, men inte med mycket.

Visa signatur

Chassi: Carbide Series SPEC-03 Red Processor: AMD FX-8320 3,5 Ghz (stock)
Moderkort: MSI 970 GAMING Grafikkort: XFX R9-380 4GB Ramminne: Kingston Hyperx Fury 2x4GB 1600MHz Nätaggregat: EVGA 650 GQ 80+ GULD Råtta: Corsair Raptor M40
Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Vilken tillverkare? Spelar ingen roll för du borde inte ens köpa ett 960 (förlåt, kunde inte låta bli)

Välj Asus

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köpa ett evga, det låg bra till i tester och är väldigt överklockningsbart

Permalänk
Medlem

680gtx 770gtx är väl dem korten man väljer över detta floppkort? eller?

Permalänk
Medlem

Skärpning alla rådgivare, ni framstår som juniorer - om TS efterfrågar ett 960 så skall man inte automatiskt tycka att det är skit eller idioti. TS kanske sitter på ett 560 eller inget kort alls, kanske har en ytterst begränsad budget eller ett nätagg med bara 6-pin kontakt. Oavsett så kan 960 vara ett ytterst bra köp beroende på vad som finns i dagsläget.

Till TS rekommenderar jag dig att bättre beskriva dina förutsättningar just nu, ju bättre beskrivet - desto bättre råd kommer du att få.

Lite om Asus Strix 960 och Evga 960 SSC här:
http://www.pcworld.com/article/2872308/nvidia-gtx-760-graphic...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag har ett EVGA SSC och tycker hittills att det är ett trevligt kort. Att det skulle vara ett floppkort håller jag inte med om, visst är 970 ett bättre alternativ om man vill gå upp i pris och på det röda laget kan man få riktigt bra prestanda per krona med R9 290. Däremot så gör kortets låga förbrukning att det är väldigt lättkylt även i mindra välventilerade chassin, dessutom är det rent funktionellt ett modernt kort som har många av de senaste funktionera.

Mitt råd är därför att ta ett 960 från EVGA om man planerar att stanna på 1080p/60Hz ett tag framöver, har man däremot planer på högre upplösning/högre framerate oich samtidigt kunna pressa ut höga grafikinställningar skulle jag nog snegla mot ett 970 eller R9 290 om man har nätagg för det.

Permalänk
Skrivet av Vesh:

Jag har ett EVGA SSC och tycker hittills att det är ett trevligt kort. Att det skulle vara ett floppkort håller jag inte med om, visst är 970 ett bättre alternativ om man vill gå upp i pris och på det röda laget kan man få riktigt bra prestanda per krona med R9 290. Däremot så gör kortets låga förbrukning att det är väldigt lättkylt även i mindra välventilerade chassin, dessutom är det rent funktionellt ett modernt kort som har många av de senaste funktionera.

Mitt råd är därför att ta ett 960 från EVGA om man planerar att stanna på 1080p/60Hz ett tag framöver, har man däremot planer på högre upplösning/högre framerate oich samtidigt kunna pressa ut höga grafikinställningar skulle jag nog snegla mot ett 970 eller R9 290 om man har nätagg för det.

Vad det ser ut nu så bör man inte pressa 970 på höga upplösningar/grafikinställningar. Men som sagt orsaken som os och överklock, drivers är inte utredd än, men köper man ett 970 idag räkna det som ett 3,3Gb kort inte 4Gb kort.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar