Problem upplösning W7 + MBP Retina + GeForce GT 650M (200kr bonus)

Permalänk
Medlem

Problem upplösning W7 + MBP Retina + GeForce GT 650M (200kr bonus)

Edit: Slänger in en 200 kr bonus till den som hittar på lösningen. Swishas omedelbart. Gjort så här förr och stått för mitt ord

Jag har problem med upplösningen i Windows 7 på en Macbook Retina. Windows säger en sak men skärmen visar inte det samma!

Jag uppdaterade tidigare grafikkortsrutinerna för att försöka få en 5K-skärm att lira med min Macbook pro Retina (tidig 2013).

Det fungerade inte då det bara är det senare modellerna 2013 som har det stödet.

Det jag gjorde var att dra hem senaste drivrutiner, bootcamp etc, testade runt hejvilt.

Nu har jag fått problem att återställa skärminställningarna så skärmen funkar precis som innan 5k-testet.

Kollar jag i "Skärmupplösning" ser jag att det står 2880x1800 men det känns som max 1920x1200.

Problemet blir ännu tydligare när jag kopplar in en Dell 24" och sätter den i 1920x1200 och ställer den bredvid en annan Dell 24" med samma upplösning. Allt på Macbooken är flera storlekar större än den kopplad till en PC.

Vetesjutton vad jag ska göra. Har testat att ta bort drivrutinerna helt i Enhetshanteraren och sedan startat om och installerat Nvidias drivrutiner som är inkluderat i bootcamp.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Går jag in på http://screenresolutionchecker.blogspot.se/ så svarar den att jag har 1280x800 i upplösning när Windows säger 1920x1200. Mycket skevt detta...

Permalänk
Medlem

... Och kopplar jag bort den externa skärmen säger Windows att jag har ställt in 2880x1800 men går jag in på den där skärmupplösningssidan säger den att jag har 1920x1200.

Permalänk
Medlem

LOL löste det själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av zencity:

Köp dig en riktigt god middag för dom pengarna imorgon!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.