osäker angående köp av gtx 980 fyndvara,

Permalänk
Medlem

osäker angående köp av gtx 980 fyndvara,

Edit det blir lite mycket text, men jag uppskattar alla svar:D

Hejsan sweclockare!, jag har tidigare testat på ett gigabyte gtx 980 g1 gaming som jag tyckte var snuskigt bra men som jag lämnade tillbaka för att jag kände att jag ville få ut mer prestanda:),

så till saken jag satt nu och surfade och hittade ett Gainward referens GeForce GTX 980 4GB DVI/3xDP/HDMI OBS FYNDVARA

för 4274 och ansåg att det var en för bra deal för att tacka nej till, det stod i beskrivningen att förpackningen endast blivit bruten,

Men jag har blivit bränd förut av folk som skickat tillbaks sina kort för att de överclockar dåligt eller har coilwhine,

så mina frågor är har någon som har haft ett referens 980 gainward och vet hur det överclockar?,

hur ofta dessa lider av coilwhine och hur tyst är 980 referenskylaren som dessutom är riktigt grann^^,

min tanke var att med ref kylaren borde det bli lättare att peta in en till kort i framtiden, trots att jag var sjukt sugen på ett r9 390x när det kommer,

så är det en bra deal?, bör jag ta hem det och testa det eller skicka tillbaka det så fort det anländer??

Permalänk
Medlem

ja det är ju med allra största sannolikhet antingen ett kort som klockar dåligt eller har mycket coilwhine, ditt g1 gaming var säkerligen ett bättre kort

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

ja det är ju med allra största sannolikhet antingen ett kort som klockar dåligt eller har mycket coilwhine, ditt g1 gaming var säkerligen ett bättre kort

jo det är ju det jag är rädd för:/, men man kanske har tur?, annars får väll jag också returnera det om det lider av mycket coilwhine då jag är väldigt känslig mot det,

men för priset tänkte jag att det kunde vara värt att testa, funkar det dock inte bra får jag återgå till att vänta på r9 390x, så här i efterhand känner jag att jag borde behållit mitt gtx 980 G1 då det överclockade bra enligt mig,