Permalänk
Medlem

GTX 660 bråkar

Tjena.

sedan gta v släppts till PC så har mitt grafikkort bråkat med mig. får upp ett fel meddelande där det står " Display driver stopped responding and has recovered" , sen lyder det en undertext "Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode driver, Version 350.12 stopped responding and has successfully recovered"

har provat följande men utan resultat:

1. Startat om datorn
2. nedgraderat drivrutinen på graffekortet
3. gick så långt att jag installerade om windows 7.

snälla om ni har någon aning så skriv det.

ni kmr få en kaka

Permalänk
Medlem

Är kortet överklockat/fabriksöverklockat? (Brukar vara en "OC" i produktnamnet i fall det är fabriksöverklockat.) Kan ju prova att återställa till normalvärden om det är överklockat. Vet att GigaBytes grafikkort och deras fabriksöverklockning haft problem med TDR krascher i kombination med dåliga drivrutiner från nvidia.

Och kan ju passa på o fråga vilken nätdel du har också?

Alternativt kan det också vara så enkelt att nvidia behöver uppdatera sina drivrutiner igen, eller att rockstar patchar spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Är kortet överklockat/fabriksöverklockat? (Brukar vara en "OC" i produktnamnet i fall det är fabriksöverklockat.) Kan ju prova att återställa till normalvärden om det är överklockat. Vet att GigaBytes grafikkort och deras fabriksöverklockning haft problem med TDR krascher i kombination med dåliga drivrutiner från nvidia.

Och kan ju passa på o fråga vilken nätdel du har också?

Alternativt kan det också vara så enkelt att nvidia behöver uppdatera sina drivrutiner igen, eller att rockstar patchar spelet.

grafikkortet är inte överklockat eller frabriksöverklockad. kan du utveckla "nätdel"
ja mycket möjligt för har de senaste drivrutinerna på kortet, tänkte prova och nedgradera drivrutinerna på kortet o se om det hjälper..