Gigabyte Gtx 970 g1 SLI FPS problem

Permalänk

Gigabyte Gtx 970 g1 SLI FPS problem

Tjenare köpte ett till g1 kort igår så nu har jag 2 st. Det konstigaste av allt är att jag får fortfarande typ 35-45-60 fps när jag lirar gta 5 allt är på högsta skulle någon kunna hjälpa mig och säga varför det laggar lika mycket med 2 st kort som det gjorde med 1 kort???? jag har aktiverat sli grejen i nvidia kontrollpanelen men de laggar fortfarande. Med tanke att de är två st väldigt bra grafikkort tycker jag att de ska minst vara 60 fps.

Vet någon vad man ska köpa för att ligga konstant på 60 fps?

specs:
Gigabyte Gtx 970 g1 4gb 2x
Gigabyte g1 sniper M3
Kingstone hyperx savage 2400mhz 8gb
Corsair Vengeance 1600mhz 8gb
Corsair RM 850w
Corsair h100i
Intel Core i7 3770k 4,2 ghz

Permalänk
Medlem

Gta 5 är inte optimerat ännu (Men vilket jävla gta är det?). Om några uppdateringar blir det nog bättre.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Gta 5 är inte optimerat ännu (Men vilket jävla gta är det?). Om några uppdateringar blir det nog bättre.

Va? Om något är GTA V ett av de bättre optimerade spelen, speciellt så här tidigt i dess livstid.

OnT: Har du de senaste drivrutinerna? Om inte, ladda ned denna och återkom med resultat.

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/83819/en-us

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Va? Om något är GTA V ett av de bättre optimerade spelen, speciellt så här tidigt i dess livstid.

OnT: Har du de senaste drivrutinerna? Om inte, ladda ned denna och återkom med resultat.

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/83819/en-us

Fortfarande inte riktigt optimerat. Inte bara ts som har prestandaproblem med GtaV

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Fortfarande inte riktigt optimerat. Inte bara ts som har prestandaproblem med GtaV

Att vissa har prestandaproblem är inte samma sak som att spelet inte är optimerat. Det finns oändligt många faktorer som spelar in till varför vissa upplever problem, och i många fall beror det inte ens på själva spelet. Om spelet inte hade varit optimerat hade vi sett detta konsekvent genom alla prestandatester som gjorts, istället har dessa visat väldigt bra optimering.

Permalänk

Tjenare har laddat ner allting alla drivrutiner rubbet men de laggar fortfarande. tycker de inte ska lagga med 2 st g1 970 4gb grafikkort

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår är det inte optimerat för SLI alltså.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk

men har sett att andra kan spela det med sli på högsta utan problem med samma specs

Permalänk
Medlem

Det är optimerat för SLI. Min dator klarar det galant på ca 100fps Sjukt nais optimerat.

Permalänk
Medlem

Kör 970 SLI här också och upplever bara att spelet är väldigt bra optimerat faktiskt. Har du testat att sätta på "Let the 3D application decide" Ingen aning om det kan hjälpa men who knows..

Inget av korten som är dedikerat till PhysX?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Long shot, men kolla om hyperthreading är på och om det hjälper att ändra den inställningen?

Edit: Kolla så du inte har en framelimiter aktiv.

Edit 2: Moderkort P68 och Z77 kan ibland behöva en biosuppdatering eller att man ställer om PCI-e till 2.0 för bättre kompatibilitet. Kanske nåt att testa.
Jag förutsätter att du har kollat allt det vanliga som kan bottlenecka, tex att korten inte går i 4x hastighet eller nåt sånt.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Uppdatera biosen i båda korten! Hade samma problem, nu flyter det. Då man kollar vad biosen gör står det "improves compability with some monitors" men korten började fungera extremt mycket bättre efter uppdateringen. Testa det!