|
XFX Radeon HD 6950 2 GB GDDR5 - Samsung S23A750D
Hej.
Jag har nyligen införskaffat en ny dator och beställt en ny skärm.
Skärmen jag köpte var en Samsung Syncmaster S23A750D och den har 2 st sätt att ansluta till en extern enhet som dator/ps3 etc. Det är HDMI och Display port, vad jag fått veta så medföljer det en DP - Kabel.
Men här kommer mitt problem, i min dator sitter ett XFX Radeon HD 6950 2 GB GDDR5 den har 2 st DVI portar och 1 st HDMI och 2 st MINIDISPLAY som jag kan förstå det men ingen vanlig display port, vad är då det bästa anslutning sättet för mig till en dator? Jag har kollat runt och hittar ingen minidisplay till displayports adapter. Och vill helst inte använda hdmi för av min erfarenhet av min förra skärm en LG E2260V-PN så valde jag att koppla den först till HDMI och det blev verkligen jätte dålig bild samt att den inte blev fullt uppskalad (testade ändra alla inställningar) och så bytte jag till DVI då blev det kanon bra bild på 1080p.
Sen är ju också frågan, varför i tusan väljer man att lägga till 2 st minidisplay portar på ett sådant bra grafikkort? Jag trodde minidisplay endast använde till mac etc.
Har ni någon lösning på mitt problem?
Tack på förhand
/ts85
|