Citat:
Ursprungligen inskrivet av
...Dubadai...
Ingen alls, installera bara dessa, se till at få bort alla andra drivrutiner innan bara. Precis som 'Zeuxlarsson' har sagt, dessa verkar ha eliminerat all stuttering i BF3, för mig flyter det på som smör med mina HD6950 i Crossfire. Ligger aldrig under 60FPS och FPSn är oftast runt 85, detta var under ungefär hela första 'avsnittet'. Detta är på Ultra settings, 1080p.
Största skillnaden med dessa var ju att Crossfire ens kickade in, första drivrutinen för mig då dem gör det! Nu ligger dem runt 99% load hela tiden båda grafikkorten.
Fick P9236 i 3DMark11 med dessa, kan dock inte jämföra med förra drivrutiner då detta är med min nya 2500K som jag fick för några timmar sedan.
Fick P7129 med min i2 2100, där ser man bra mycket skillnad!
Har du testat att koppla in Vsync? Själv kör jag med det hela tiden men har även prövat utan, visst glider fps:en upp över 60 då men jag upplever att det inte flyter lika fint på nåt sätt då.
Nu vet jag ju inte om du har en 120Hz skärm men har du inte det så får ju grafikkorten bara jobba extra mycket när dem ska punga ut över 60 FPS, visst slipper man drops men själv upplever jag i princip aldrig det.
Jag har testat flera drivrutiner och jag tycker Crossfire har fungerat ända sen betan kom ut. Dessa senaste fungerar prima, men kan inte påstå att jag upplever någon särskild "förbättring" i prestanda. Inte för att det behövs men..