Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Alling
Det känns som att det är stor risk att man pajar sitt dyra kort om man försöker montera en Accelero. Jag har ingen erfarenhet av GPU-kylning, utan jag har endast monterat CPU-kylare (samt förstås byggt datorer etc). Är det dumt att göra det på ett så dyrt kort när man gör det första gången? Är det stor risk att man misslyckas?
Jag tror inte risken är stor men det här tar gott om tid och och bra belysning.
Rengöra är lätt då resterna följer med lätt, radergummi och sen helst bensin efteråt så allt försvinner. Limningen är det som tar tid och att det måste torka, tvivlar på att 5 timmar räcker.
Generöst med lim så det täcker hela ytan och det blir "kladdigt" men det gör inget då limmet i sig inte är farligt för kretsarna. Det kommer bara sitta bättre och kyla riktigt då limmet rinner runt kretsen och fixerar sig.
Jag lät flänsarna och limmet torka i ca 20 timmar över natten och sen en ny dag för att montera själva kylaren vilket då gick smärtfritt utan flänsar som lossnar osv.
Man ska inte glömma att resultatet är riktigt grymt när man mäter temperaturerna, så det är lätt värt det!