Nu är den monterad och satt i arbete! Denna kylare är dubbelt så bra än vad jag hade förväntat mig. Efter en noggrann rengöring av kortet så limmade jag fast kylflänsarna enligt manualen som jag fått linkad av - ThePreTor1aN - (Cheers!) Efter det så var det bara att köra igång med testerna.
Hade den körandes på 1125/1575 med stock kylaren, ligger just nu på 1300/1800.
Idle temperatur låg på ~38-48c, med den här kylaren så liggar jag på 26-28c.
Efter 15 min i furmark med 99% load så ligger den på stabila 52c, en drop från ca 78-82c med reference kylaren.
Kör just nu 1250/1725 utan artifakter i spel. 1300/1800 fungerade i furmark men inte lika bra i gta 4 och saints row 3.
Angående dess ljud så märker jag extremt lite skillnad mellan 20% och 100% fläkthastighet. Mina chassifläktar låter mer än vad kylaren gör. Helt otroligt.
Efter många positiva punkter så finns det alltid en och en annan negativ. Det enda som var dåligt med inköpet var att det inte följde med någon manual som kunde förklara vad man skulle göra. Personen i fråga som köper kylaren måste tydligen skicka mail till Arctic för att få manualen. Som tur var för mig så la en snäll person ut bilderna i en annan tråd.
Jag rekommenderar start denna kylare till de grafikkort som den passar till. Den är värd pengarna.