Citat:
Ursprungligen inskrivet av
linan360
Hej jag har 2st 5850 i CF som jag ganska nyligen köpt. När jag installera korten och satte på CF så belastades båda kortens gpu till 100% villket resultera i att jag klara bf3 i ultra 40-70 fps mestadells runt 55-65 fps. Detta gick utan problem. Men helt plötsligt en gång när jag starta datorn var CF inaktiverat av någon kostig anledning. Men när jag aktivera CF igen belastas det ena kortet till 100% medans det andra ligger runt 10-20% belastning villket leder till att det knappt går att köra på high! Någon som vet varför det är såhär och hur man kan åtgärda det?
En annan fråga är att det övre kortet som bellastas till 100% kommer upp i 90 grader villket känns lite högt men det borde väl inte vara ngt jätte problem eller??? Men det konstiga är att trots att kortet ligger på 90 grader gå fläkten endast på 48% villket känns väldigt konstigt. Man hör att den går på 48% för den låter som FAN på 100%. Kan man på nått sätt styra fläkten och borde det vara så här???
Alla siffror kommer från GPU-Z
90 grader är inte så där jätte okej

, tok för högt ville jag säga!! städa ur burken på damm så ska du se att den sjunker ner, känns som att du har för mycket damm å skit ivägen men annars det andra du nämnde om att det ena belastas mer än vad det andra inte gör låter konsigt

jag själv har CF med två st 5850 BE och har inga problem med det eller värmen. Varje gång jag belastar båda korten i furmark så ligger ena gpu på 100% och det andra på 99% men mesta dels båda ligger på 100% load i furmark. Spel kan man inte räkna med att dom belastar så mycket på samma sätt eftersom spel kräver inte på tok så mycket som 100% load.