Vilka drivrutiner? AMD's eller Korttillverkaren (Asus)

Permalänk

Vilka drivrutiner? AMD's eller Korttillverkaren (Asus)

Hejsan,

Jag har köpt ett Asus HD7970.
Normalt när jag installerar ett nytt grafikkort så hämtar jag dom senaste drivrutinerna direkt från AMD och skippar skivan som tillverkaren skickar med.

Är det bra?
Eller ska man hämta senaste drivrutinerna från korttillverkaren (i det här fallet Asus) istället?
Hur gör ni?

MVH

Dennis

Permalänk
Medlem

hämta direkt från amd... dom som kommer på skivan är utdaterade. finns ingen anledning att inte hämta direkt från amd egentligen.

Permalänk

Tackar för ditt svar!

Korttillverkaren gör inga egna speciallösningar i sina drivrutiner då?

MVH

Dennis

Permalänk

Just i 7970s fall är det inte alltid smartast att hämta de senaste, då de från skivan länge var mycket bättre än de som kommit senare, men testa 12.3 och 12.4 och se om de funkar, annars kan du ju bara köra med de från skivan, är ju inte direkt oåterkalleligt, utan vet man hur man avinstallerar AMD drivers så går det lätt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Tackar Lasergurka,

Hur avinstallerar man AMD drivers lättast?

MVH

Dennis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dainosoft:

Tackar Lasergurka,

Hur avinstallerar man AMD drivers lättast?

MVH

Dennis

Lättast är ju genom kontrollpanelen > lägg till/ta bort program som du har Windows och sedan väljer AMD catalyst.
Dock så rekommenderas att köra tex Driver Sweeper för att få bort precis allt innan du påbörjar ny installation.

Permalänk

Okej wibbe44,

Då är det ju inga problem, tänkte att det var krångligare när det gäller drivrutiner än programavinstallationer.

Då har jag lite att göra i helgen då...

Jag menar, how hard can it be?

MVH

Dennis

Permalänk

Tack ska ni ha för era svar, skönt att kunna få hjälp när det behövs!

MVH

Dennis