Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Iwar
Finns inga 1155 moderkort med 4x16pci-e, inte ens med 3. Du kanske kan köra 3st 8x på 1155, med någon special lösning, men har hört att det inte funkar så bra. du måste köpra x79 och 2011 för fler än 2 grafikkort.
Ordningen du kopplar vattenkylningen spelar mindre roll, går utmärkt o koppla i serie i de flesta fall. Kan vara ide och köra grafikkorten i paralell om det blir högt motstånd i slingan. Vad skall du göra med alla kort? beräkningar? Tänkte du köra 2x 7970 i cf och de 2 6950 bara till beräkningar då eller? Känns som en ganska ineffektiv modell.
Vattenkyla 4st grafikkort och cpu kräver nog ganska stora radiatorer! Jag beställde precis vattenkylning till min dator i sign, det gick på runt 7 tusen kronor. räkna med 10-12tusen minst för o vattenkyla din best. Dock såg jag endel 7970 med vattenblock här på marknaden, om du vill fynda!
Förlåt om ju uttryckte mig oklart, menar alltså 4st PCI-Ex 16x-slots för 4st grafikkort, de kommer inte behöva klara full hastighet på alla slots då jag knappast kommer begränsas av bandbredden.
Ja precis, parallelliserade GPGPU-beräkningar främst. Förhoppningsvis kommer jag kunna dela upp det bra så alla 4a korten kan jobba fullt.
Okej tack, skall kika lite efter begagnade block för 7970.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
rSon
Jag har kört vattenkylning i ett Armor-chassi. Jag skar ut ett hål i toppen så att det fick plats en 240 rad och sen körde jag en 120 rad i fläktplatsen bak. Detta är dock inget jag kan rekommendera om du inte tycker att chassit är riktigt awesome annars, du kommer att behöva lägga ner en del tid.
Då körde jag med en Q6600 och ett 8800GT så om du har tänkt att köra 7970 CF så kommer du behöva lite mer kylförmåga. Det finns många billiga chassin idag som passar bättre för ändamålet.
EDIT:
Om du ska köra 4 gpuer så kommer det gå åt ett rejäl hacka pengar så du bör definitivt klämma in ett nytt chassi i din budget. Du kommer ju att behöva minst 2 st 360 radiatorer, vilket limiterar dina chassival avsevärt.
Jo, misstänker det.
Är det någon som har tips på chassin som rymmer 2st 360mm-radiatorer eller blir det till att såga ihop något eget?