Citat:
Ursprungligen inskrivet av
compstuff86
men är det som asus säger att kortet ska kyla 20% mindre än vanlig standard kylare?

Nej. Den kyler enligt dem 20% mer, alltså bättre. Sen sluta oroa dig? Vad är det värsta som kan hända? Absolut coilwhine är kanske det mest irriterande i världen. Eller att du läst en artikel från några månader efter årsskiftet om en dålig batch. Tänk istället av alla säkert hundratusentals kort Asus lär ha krängt vid det här laget. Hur många av dem sitter och skriver på forum "mitt kort lider inte av coilwhine och kylaren sitter som den ska"? Typ tre.
Och den lilla skaran som har problem skriver på forum "mitt kort har coilwhine och defekt kylare"? Typ alla. Eller iaf en majoritet.
Således så blir du färgad av det eftersom det finns så många som skriver om det. Det hade varit en hel annan femma om Asus hade gått ut med en återkallelse.
Så igen, vad är det värsta som kan hända? Det är ju inte så att ditt hem kommer brinna ner. Skulle det (enligt mig och statistiken) mot förmodan vara problem med ditt kort så kommer det lösa sig. Visst kortet kommer kanske liggs på RMA i nån vecka eller två vilket är ungefär lika kul som när folk inte duschar på två veckor och ska åka kollektivtrafik..
Men det kommer lösa sig på ett sätt eller ett annat! (:
Så hämta ut kortet när det kommer och sätt in det i datorn, kortet är najs som fan! Mitt fungerar felfritt iaf (: