Verktyg Visningsval
2012-07-31, 22:36   #1

LinusM

Medlem

Registrerad: maj 2011

Problem med avinstallation av drivrutiner.

Har precis skaffat ett 670 (hade 2 6850 innan) och tänkte att det bästa sättet att installera det skulle vara att stoppa i kortet, starta windows i safe mode, använda driver sweeper för att avinstallera AMD drivrutinerna och sedan installera nvidia drivrutinerna. Efter att jag använt driver sweeper upptäckte jag det fanns några amd/ati mappar kvar här och var så jag raderade dom manuellt. När jag sedan startar om datorn efter att ha installerat nvidia drivrutinerna får jag en ruta som säger:

"Windows cannot find 'C:\Program Files\ATI\CIM\BIN64\InstallManagerApp.exe'. Make sure you typed the name correctly, and then try again."

Går jag in i programhanteraren så finns catalyst install manager fortfarande där och när jag försöker avinstallera det ger den mig samma error ruta.

Allt verkar funka som det ska med det nya kortet och dess drivrutiner, bara error rutan som kommer när jag startar datorn och när jag försöker avinstallera catalyst install manager som är problemet. Hur kan jag lösa det?
LinusM är inte uppkopplad
2012-07-31, 22:38   #2

Superlight

Medlem

Superlights avatar

Plats: Stockholm, Spånga

Registrerad: jul 2008

Prova Catalyst Uninstaller.

http://downloads.guru3d.com/The-Cata...load-1275.html
2012-07-31, 22:53   #3

LinusM

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Superlight Visa inlägg
Fungerade inte tyvärr.
2012-07-31, 23:17   #4

LinusM

Medlem

Söker jag på AMD eller ATI i (C: ) finns det hur mycket skit som helst kvar. Finns det andra program än driver sweeper som kan fungera bättre?
2012-08-03, 15:18   #5

LinusM

Medlem

Vad tror ni om att koppla ur kortet, avinstallera nvidia drivrutinerna och sedan installera amd drivrutinerna på nytt? På så sätt kanske jag kan avinstallera de på rätt sätt.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb