Permalänk

Radeon r9 280x

Har 2 styck radeon 280x som har instalerat om windos/drivrutiner När allt va klart å funkade som det skulle så blev det svart vit på dataskärmen (har hdmi rakt in i skärmen från grafikkortet) sen har jag dvi från grafikkortet till tvn där är det färg. Vad har hänt?

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Medlem

Fattade inte vad du menar ta det lugnt och skriv om vad du just sa

Permalänk
Skrivet av ponta9:

Fattade inte vad du menar ta det lugnt och skriv om vad du just sa

Okej, Jag har crossfire r9 280x.

Jag har instalerat om windows
Jag har instalerat in all drivrutiner Modekort/grafik å allt
Under hela installationen så var det färg på både datorskärmen och tv
datorskärmen är kopplad rakt in i hdmi i grafikkortet medans tv är via dvi porten
Sen rätt var det va som blev det svartvit på Datorskärmen. Om jag byter och kör i dvi så har jag färg så det är något med hdmi anslutningen. Förstår du ?

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungiibaren:

Okej, Jag har crossfire r9 280x.

Jag har instalerat om windows
Jag har instalerat in all drivrutiner Modekort/grafik å allt
Under hela installationen så var det färg på både datorskärmen och tv
datorskärmen är kopplad rakt in i hdmi i grafikkortet medans tv är via dvi porten
Sen rätt var det va som blev det svartvit på Datorskärmen. Om jag byter och kör i dvi så har jag färg så det är något med hdmi anslutningen. Förstår du ?

Jag hade dvi i data skärmen då den skulle göra 120hz och hdmi i min tv men då vet jag att om man gick in på catalyst control center (ccc) och gå in på hydrovision så finns det massor av inställningar med flerskärms grejer samt andra delar i CCC kanske kan hjälpa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk

yes har vart där och kollat hittar inget som tyder på fel.. Färgen finns om man inte har ccc instalerat men så fort det kommer in så försvinner färgen.

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk

blir inte klockare av detta jävla skit sista gången jag kör med amds billiga skräp. Har krabbat som fan med detta men är fortfarande svartvit i hdmi porten. gick i tankarna att skaffa ett till 280x kort men vet i fan när det inte änns funkar som det ska med 2 kort eller till och med 1. Någon som kan veta om det är drivrutins strul eller om det är hårdvaru fel? Mvh

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all