7970, komplettera med R9 280X eller byt ut helt?

Permalänk
Medlem

7970, komplettera med R9 280X eller byt ut helt?

Hej!

Just nu använder jag ett Radeon HD 7970 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1109395). Jag söker bättre prestanda då jag inte uppnår önskade resultat när jag spelar. Borde jag köpa ett R9 280X kort och köra med två stycken eller köpa ett nytt kort? Eller finns helt enkelt andra lösningar när man vill ha bättre prestanda? Jag har inte överklockat kortet någonting.

Jag spelar på en skärm endast.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för processor och moderkort?
Om spelen du spelar har stöd för CF och det funkar med din hårdvara så är det väldigt svårslaget ur pris/prestandahänseende.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raimuz:

Hej!

Just nu använder jag ett Radeon HD 7970 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1109395). Jag söker bättre prestanda då jag inte uppnår önskade resultat när jag spelar. Borde jag köpa ett R9 280X kort och köra med två stycken eller köpa ett nytt kort? Eller finns helt enkelt andra lösningar när man vill ha bättre prestanda? Jag har inte överklockat kortet någonting.

Jag spelar på en skärm endast.

Hej

Jag har under det senaste året spelat med två 7970, men blandade känslor. vissa spel har fungerat bra vissa inte. igår tog jag ut ett av korten för att testa med ett klockat. Till min förvåning fungerar det bättre, testade BF4, skrime, wot och sniper elite 3 med samma inställingar.
Mitt råd är att först klocka för att se hur långt det tar dig. Därefter köp ett nytt kort typ R9 290...x.. CF är lite av ett lotteri som för det mesta fungerar bra men inte alltid.

//robban

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700