3 skärmar - Nytt grafikkort

Permalänk

3 skärmar - Nytt grafikkort

Tja!

Har idag ett gammalt gtx560ti som jag kör två 27" med, upplösning 1920x1080 per skärm! Funderar på att skaffa ytterligare en 27", så jag kan lira lite FS13/FS15 eller liknande spel på tre skärmar. Förstår att jag behöver ett nytt kort, eller? Vad i så fall? Hur ska jag göra?

Permalänk
Skrivet av Conceptor:

Tja!

Har idag ett gammalt gtx560ti som jag kör två 27" med, upplösning 1920x1080 per skärm! Funderar på att skaffa ytterligare en 27", så jag kan lira lite FS13/FS15 eller liknande spel på tre skärmar. Förstår att jag behöver ett nytt kort, eller? Vad i så fall? Hur ska jag göra?

Display port adapter googla på det men jag skulle rekommendera ett nytt kort

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk

Va e din prisklass? Jag skulle rekommendera att köra två 295x2 i crossfire, men jag vet ju inte vad du vill betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AssassinViking:

Va e din prisklass? Jag skulle rekommendera att köra två 295x2 i crossfire, men jag vet ju inte vad du vill betala.

Really?

2st GTX 980 är tusentals kronor billigare
2st GTX 970 är rätt prisvärt om man behöver ha mycket kraft.
2st R9 290x är snarlikt 970 men varmare..

Ts: Vad har du för övriga komponenter i datorn och vad tänkte du för prisklass?

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk

Okej!

Nej tänker främst köra enklare spel på pc, främst Farming Simulator 13 & 15, samt lite i samma prestandaklass!
Ska jag spela något mer krävande kan det göras på endast en skärm! Köpte även ett PS4 för mer krävande gaming!

Övriga komponenter är en i7 2600k, corsair 750w, 16gb vengeance, AsRock mobo, SSD osv
Det är grafikkortet iform av Gtx560ti som flaskar mest!

Men vad tror ni, ett grafikkort som klarar FS15 (eller dylikt) över tre skärmar och som kan klara av nya spel på en skärm i hyffsad grafik?

Permalänk
Medlem

Med den setupen om du lägger ut på ett nytt 970 så kan du sälja ditt ps4 för då kommer du kunna köra alla nya spel på höga inställningar. Annars bör juh ditt nuvarande grafikkort vara ett sådant grafikkort du söker. Som sagt en display port adapter eller något i den stilen så blire bra. Inga krävande spel så att säga.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ShatteredXs:

Display port adapter googla på det men jag skulle rekommendera ett nytt kort

Aktiv DP adapter gäller bara AMD kort, nVidia har inte några sådana begränsningar.
EDIT: Tillägg, nVidia 500-serien har stöd för max två kort per grafikkort, för att köra nVidia suround behöver man två separata 500-serie kort.-.. Vilket inte är värt det i detta fallet.

Jag skulle föreslå att du går på ett GTX 970 grafikkort, hanterar upp till 4 skärmar varav gaming över tre skärmar.
Välj då ett kort som har 2xDVI+HDMI så kan du köra standardkablar utan knussel.

Prestandan i ett GTX970 är nog för att driva spel över tre skärmar i rimlig framerate på OK inställningar. Känner du senare att du vill boosta prestandan finns det utrymme att komplettera med ett kort till men det är inget du behöver göra från början.

Personlig favorit som jag rekommenderar är MSI GTX 970 Gaming, ruggigt fin prestanda, tyst och bra klockpotential om det önskas senare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Jag vill gärna veta vad beslutet blev! Om du inte bestämt dig än, så plocka bara ett 290 från marknaden här eller billigt på komplett, så kan du köra allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AssassinViking:

Va e din prisklass? Jag skulle rekommendera att köra två 295x2 i crossfire, men jag vet ju inte vad du vill betala.

Frågan är ju dessutom kanske vad han kan betala?

Vi har inte alla råd med såna lösningar hur som helst, just saying..

Nvidia ser ju riktigt bra ut för tillfället i min mening, 970 kanske? SLI senare om inte pengarna finns tillgängliga nu?

Svårt det där med rekommendationer utan att veta budget, dessutom lyssna på någon som bättre insatt, det är mitt bästa tips iaf hehe..

Permalänk
Skrivet av fark:

Frågan är ju dessutom kanske vad han kan betala?

Vi har inte alla råd med såna lösningar hur som helst, just saying..

Nvidia ser ju riktigt bra ut för tillfället i min mening, 970 kanske? SLI senare om inte pengarna finns tillgängliga nu?

Svårt det där med rekommendationer utan att veta budget, dessutom lyssna på någon som bättre insatt, det är mitt bästa tips iaf hehe..

Det var det som var grejen.. Jag rekommenderar inte cf 295x2 till någon som inte är miljonär, sa bara det för att han inte berättade budget