Köpa 290x till för cf?

Permalänk

Köpa 290x till för cf?

Funderar på att köpa ett 290x till, eller borde jag vänta tills dom släpps med högre video minne? Nya utgåvan av 980 med dubbelt så högt minne efter 2015?
Bör jag vattenkyla dom, i så fall med vad?

Sitter på en 5820k processor Asus x99 extreme
sitter nu på 800w nätagg och inser jag behöver köpa ett nytt på 1000w+?

Alla tips tas emot varmt!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7251105/2014-10-12

Bara en snabb kundvagn. Samma 290x kort jag kör med idag. Eller får jag sälja mitt nuvarande 290x och köpa något annat. Haha förvirringen är total

Permalänk

Köp ett till vet ja. Och 4gb räcker länge än.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av spicy_mama:

Funderar på att köpa ett 290x till, eller borde jag vänta tills dom släpps med högre video minne? Nya utgåvan av 980 med dubbelt så högt minne efter 2015?
Bör jag vattenkyla dom, i så fall med vad?

Sitter på en 5820k processor Asus x99 extreme
sitter nu på 800w nätagg och inser jag behöver köpa ett nytt på 1000w+?

Alla tips tas emot varmt!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7251105/2014-10-12

Bara en snabb kundvagn. Samma 290x kort jag kör med idag. Eller får jag sälja mitt nuvarande 290x och köpa något annat. Haha förvirringen är total

Ska du CF:a 290X så rekommenderar iaf jag vatten då det utvecklar grymnt mycket värme beroende på vilket nätagg så kan du lägga upp en bytesannons och ev ha tur. allting ska fungera och 4gb minne räcker så länge du inte ska upp till 4k upplösning.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Om jag känner att 4k kan vara ett alternativ 2015? eller kanske bara är dumt? Vilket vattensystem borde jag köra? kör R4 chassi och har redan h100i radiatorn topp.

Tänker om dom släpper sin nya 3 serie eller nvidea släpper 980TI? Vill ju få ut så mycket kul jag kan haha

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av spicy_mama:

Om jag känner att 4k kan vara ett alternativ 2015? eller kanske bara är dumt? Vilket vattensystem borde jag köra? kör R4 chassi och har redan h100i radiatorn topp.

Tänker om dom släpper sin nya 3 serie eller nvidea släpper 980TI? Vill ju få ut så mycket kul jag kan haha

Byt chassi direkt och skaffa ett bra vattenkylt chassi. Det vi tänker på är custom loop eller hur?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Aboslut kan jag tänka mig det. Har du några bra tips?

Förlåt för så många frågor. Dator livet har väckts på nytt, efter år av snoozande ^^

Permalänk

Börja då med ett bra vattenkylnings chassi så du inte står där med näsan i brevlådan när du ska börja bygga.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Börja då med ett bra vattenkylnings chassi så du inte står där med näsan i brevlådan när du ska börja bygga.

Efter det, vad rekommenderar du mig för kyalre till grafikkorten eller jag ska hålla stadigt i hästen och vänta tills januari och se vad som kommer då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trisse23:

Ska du CF:a 290X så rekommenderar iaf jag vatten då det utvecklar grymnt mycket värme beroende på vilket nätagg så kan du lägga upp en bytesannons och ev ha tur. allting ska fungera och 4gb minne räcker så länge du inte ska upp till 4k upplösning.

Tja, mener du at 290X i crossfire med 4GB vram er svakt sammen med en 4K skjerm?

Må innrømme at jeg har ikke god peil på akkurat dette med vram størrelse og hva det brukes til. Eneste jeg tror jeg har fått med meg, er at større antall pixler krever større vram fra skjermkortet.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Decoman:

Tja, mener du at 290X i crossfire med 4GB vram er svakt sammen med en 4K skjerm?

Må innrømme at jeg har ikke god peil på akkurat dette med vram størrelse og hva det brukes til. Eneste jeg tror jeg har fått med meg, er at større antall pixler krever større vram fra skjermkortet.

Minnet används till : Separat grafikminne har ofta en bred databuss till grafikkretsen med hög klockfrekvens, vilket ger en bandbredd som är mångdubbelt högre än den till primärminnet. I gengäld har grafikkretsar, enligt vad som är känt, ofta relativt lite cacheminne, delvis eftersom minnesåtkomstmönstret enligt gängse tekniker har dålig lokalitet. Tilingbaserade arkitekturer har där en fördel. dvs att det används till grafikkortets chip som ram används till CPU.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3