Vattenkylning till Asus radeon hd 7950 directcuII top

Permalänk

Vattenkylning till Asus radeon hd 7950 directcuII top

hallå. tänkte se om det är värt att vattenkyla mitt Asus radeon hd 7950 directcuII top v2? om det är vad rekomenderar ni för delar till det? ska hellst vara ett slutet system jag är ute efter om det är värt det?

Visa signatur

Asus Sabertooth 990FX Amd FX 8350 clockad till 5,0GHZ 16GB Corsair vengence 1600MHZ Asus Radeon HD 7950 DirectCUII Top OC

Permalänk
Medlem

Tja.. vad har du för temps nu? Vad vill du uppnå och vad är du villig att lägga för pengar på det?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheZerg1989:

hallå. tänkte se om det är värt att vattenkyla mitt Asus radeon hd 7950 directcuII top v2? om det är vad rekomenderar ni för delar till det? ska hellst vara ett slutet system jag är ute efter om det är värt det?

Är det för att klara spel bättre? Eller "bara" för att det är häftigt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

just nu under spelande ligger tempen på 65-70 grader så vill ha ner den lite och kanske clocka de lite till. vet inte vad de kostar att sätta vattenkylning på de för vet inte riktigt vad som funkar att sätta på en gpu. och vet inte riktigt om de e lönt att sätta på det eller om de e smartare att köpa ett nytt grafik kort som är svalare. har inte riktigt koll längre på vad amd korten klarar för temp innan de börjar flippa så är mestadels ute efter att få ner tempen på det.

Visa signatur

Asus Sabertooth 990FX Amd FX 8350 clockad till 5,0GHZ 16GB Corsair vengence 1600MHZ Asus Radeon HD 7950 DirectCUII Top OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheZerg1989:

just nu under spelande ligger tempen på 65-70 grader så vill ha ner den lite och kanske clocka de lite till. vet inte vad de kostar att sätta vattenkylning på de för vet inte riktigt vad som funkar att sätta på en gpu. och vet inte riktigt om de e lönt att sätta på det eller om de e smartare att köpa ett nytt grafik kort som är svalare. har inte riktigt koll längre på vad amd korten klarar för temp innan de börjar flippa så är mestadels ute efter att få ner tempen på det.

Om du snackar GPU temperaturer är dina mycket bra så att sätta vattenblock känner jag är utslängda pengar. Vad är det du inte klarar som du ev vill uppnå med mer överklock?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Om du snackar GPU temperaturer är dina mycket bra så att sätta vattenblock känner jag är utslängda pengar. Vad är det du inte klarar som du ev vill uppnå med mer överklock?

okej. är inte ute efter något specielt med att övercklocka de mer än vad de är standard var mer om de var värt att sätta vattenkylning på kortet.

Visa signatur

Asus Sabertooth 990FX Amd FX 8350 clockad till 5,0GHZ 16GB Corsair vengence 1600MHZ Asus Radeon HD 7950 DirectCUII Top OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheZerg1989:

okej. är inte ute efter något specielt med att övercklocka de mer än vad de är standard var mer om de var värt att sätta vattenkylning på kortet.

Ja det är ju inte gratis så några tusen lär du ju få lägga. Då hade jag hellre skaffat ett bättre grafikkort för de pengarna.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

köp ett till grafikkort istället för pengarna

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av sesese:

köp ett till grafikkort istället för pengarna

Problemet med det är att det säljs inte som nytt längre ochans har dålig erfarenhet av att köpa begagnade saker.

Visa signatur

Asus Sabertooth 990FX Amd FX 8350 clockad till 5,0GHZ 16GB Corsair vengence 1600MHZ Asus Radeon HD 7950 DirectCUII Top OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheZerg1989:

Problemet med det är att det säljs inte som nytt längre ochans har dålig erfarenhet av att köpa begagnade saker.

Har ett oklockat. Säljer inte det dock. Ville kolla om du upplevt problem med det ? Laggar skit på cs 1.6, vet inte om det är g-kortet eller CPU:n . Konstaterat att ingen av dem ligger i max load. 53 grader är max load.
Vad spelar du för spel ?:) Har för mig 280X är nästan en kopia. Ingen pålitlig men tror 280x och 7950 kan köras i crossfire.

http://www.techpowerup.com/192295/radeon-r9-280x-crossfire-co...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheZerg1989:

Problemet med det är att det säljs inte som nytt längre ochans har dålig erfarenhet av att köpa begagnade saker.

Ja men du kan alltid sälja ditt nuvarande och köpa ett nytt, t ex R9 290/290X eller om du vill ha nVidia så GTX 780/GTX 970, vilket ger bra kräm jämfört med det du har idag.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Ja men du kan alltid sälja ditt nuvarande och köpa ett nytt, t ex R9 290/290X eller om du vill ha nVidia så GTX 780/GTX 970, vilket ger bra kräm jämfört med det du har idag.

Det jag har idag har bra kräm som de e så ser inte direkt någon mening med att byta ut det föräns de inte orkar dra alla spel längre. De klarar fortfarande alla spelen som jag spelar på max utan problem ☺

Visa signatur

Asus Sabertooth 990FX Amd FX 8350 clockad till 5,0GHZ 16GB Corsair vengence 1600MHZ Asus Radeon HD 7950 DirectCUII Top OC