Är det en farlig temperatur?

Permalänk

Är det en farlig temperatur?

Jag spelade lite 'Rust' och fick några framedrops och sen kollade jag på tempen på grafikkortet och den låg på 101C! Mitt grafikkort brukar aldrig ligga över 60-70C Är det dammstädning eller vad? , Jag har överklockat grafikkortet lite också..
Specs i signatur

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem

Låter ingen vidare, försök och klocka ner den till standard eller om det går att öka fläktens hastighet

EDIT: Får du bara sån hög temp på rust eller andra spel med? Rusts nya motor drar väldigt mycket och fysikmotorn trivs inte med det.

Permalänk

Verkligen inte bra, se till att damma ur datorn rejält sen kan du testa att sätta dit en lite brantare fläktkurva och kolla vad temperaturen ligger på då.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

kan va fullt med dam i fläkten/kylflänsen men även så att själva fläkten börjat ge upp och kärvar där med inte orkar komma upp i varv som den ska.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Tack för alla svar, men hur ska jag ta bort dammet? jag har testat "Luft på burk" men det kommer vätska ut ur burken så jag vill inte riskera det. :/

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Tack för alla svar, men hur ska jag ta bort dammet? jag har testat "Luft på burk" men det kommer vätska ut ur burken så jag vill inte riskera det. :/

Håll inte burken upp och ner om det nu är det du gör. Annars är en luftkompressor väldigt bra att köpa, du kommer spara en hel del på det i längden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Tack för alla svar, men hur ska jag ta bort dammet? jag har testat "Luft på burk" men det kommer vätska ut ur burken så jag vill inte riskera det. :/

Det är inte farlig, har själv använt luft på burk och fått "vätskan" på många komponenter. Skadar inte alls, om du får det på komponenterna så starta inte datorn direkt utan vänta en stund.