xfx Radeon HD 7970 blir svart

Permalänk

xfx Radeon HD 7970 blir svart

Hej när jag startar datan så kan ja komma till bios o ser bra men så fort windows laddat klart blir skärmen svart. Avinstallera jag drivrutinerna funkar de fint men va ä de för fel vilka drivers ska jag ha??
xfx Radeon HD 7970
Använder win 8,1.

Permalänk

Har du haft ett Nvidia kort i datorn innan i sådana fall bör du av installera de drivrutinerna först med drive sweeper. Om inte testa att stänga av det integrerade grafikkortet på processorn.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Skrivet av warmerspy:

Har du haft ett Nvidia kort i datorn innan i sådana fall bör du av installera de drivrutinerna först med drive sweeper. Om inte testa att stänga av det integrerade grafikkortet på processorn.

har använt sweeper för o avinstallerat alla o sen installerat amd drivers. hur stänger man av de intregerade ?

Permalänk
Skrivet av lillen_05:

har använt sweeper för o avinstallerat alla o sen installerat amd drivers. hur stänger man av de intregerade ?

gå in i bios du bör kunna hitta något där.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk

Vad har du fär agg ?

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av warmerspy:

gå in i bios du bör kunna hitta något där.

hur hitta jag de där ? har p8z77-v pro (asus) med nya bios uppdat

hur höjer jag spänning o sänker den ?

Permalänk
Skrivet av dennisdvdr:

Vad har du fär agg ?

kraft 600w

Permalänk

?? ingen som kan hjälpa mej =(

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mitt 7970 från Gigabyte. Löste det genom att koppla in mitt gamla grafikkort, uppdatera bios och sedan sätta in det nya igen. Du skulle ju också kunna prova att stänga av så mycket kringutrustning, extra hårddiskar och annat du kan och bara ha igång det absolut nödvändigaste. För att se så att inte nätagget är för dåligt.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K, Corsair Hydro H100, Gigabyte Radeon HD7970 Ghz Edition, MSI P67A-C45 REV B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz Vengeance, SSD 120GB OCZ Max IOPS Vertex 3, Corsair HX750i , 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, Fractal Design Arc Svart.

Permalänk
Skrivet av wicktorr:

Hade samma problem med mitt 7970 från Gigabyte. Löste det genom att koppla in mitt gamla grafikkort, uppdatera bios och sedan sätta in det nya igen. Du skulle ju också kunna prova att stänga av så mycket kringutrustning, extra hårddiskar och annat du kan och bara ha igång det absolut nödvändigaste. För att se så att inte nätagget är för dåligt.

mena du bios på moderkortet? den e ny uppdaterad.

har bara en extra hdd i men provar

Permalänk
Skrivet av lillen_05:

mena du bios på moderkortet? den e ny uppdaterad.

har bara en extra hdd i men provar

AMD-grafikdrivrutin
Slutligt tillstånd: Misslyckades
Objektets version: 14.501.1003.0000
Storlek: 90 Mbytes

Det får jag upp vilken drivrutin skall jag ha egentligen..

Permalänk
Skrivet av lillen_05:

AMD-grafikdrivrutin
Slutligt tillstånd: Misslyckades
Objektets version: 14.501.1003.0000
Storlek: 90 Mbytes

Det får jag upp vilken drivrutin skall jag ha egentligen..

Senaste borde väl funka 14.12?

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500K, Corsair Hydro H100, Gigabyte Radeon HD7970 Ghz Edition, MSI P67A-C45 REV B3, Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz Vengeance, SSD 120GB OCZ Max IOPS Vertex 3, Corsair HX750i , 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, Fractal Design Arc Svart.