defekt h100 RMA# 6510028

Permalänk
Medlem

defekt h100 RMA# 6510028

Hejsan!

Mitt h100 har slutat fungera och troligtvis är det pumpen. Jag fick svar att ny pump är på väg då jag valde express utbyte dock står det att jag ska betala returfrakten, stämmer detta? Har även skickat PM till dig.

MVH
Peter

Permalänk
Skrivet av ptallbo:

Hejsan!

Mitt h100 har slutat fungera och troligtvis är det pumpen. Jag fick svar att ny pump är på väg då jag valde express utbyte dock står det att jag ska betala returfrakten, stämmer detta? Har även skickat PM till dig.

MVH
Peter

Det stämmer nog mycket väl, samma för mig med min Corsair M65 mus som bara dog.
Fick RMA nummer direkt av corsair där det stod klart o tydligt att frakten bekostas av kunden.

Tur att Corsair annars är bra på garantier, aldrig några problem. men tog emot lite att behöva bekosta frakten själv för att få ny mus efter ca 2v användning.
jag köpte mitt från CDON, men det har redan tagit 1v och musen ligger kvar på min bänk då dem inte fått svar från deras leverantör om ett RMA nummer.

Löser inte CDON detta så blir det bara o bita i det sura äpplet o bekosta frakten till Corsair för att ens få en ny mus.

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Rekordmedlem

Har du reklamerat ska du inte betala returfrakt, har du använt garanti så gäller tillverkarens villkor.
Vem betalar returfrakten?
Fråga:
Vem betalar returfrakten?
Svar:
En reklamation ska ske kostnadsfritt för konsumenten. När du reklamerar en vara du har köpt på internet ska säljaren stå för returfrakten. Om du däremot ångrar ditt köp, står du själv för returfrakten.

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Tele-tv-och-intern...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du reklamerat ska du inte betala returfrakt, har du använt garanti så gäller tillverkarens villkor.
Vem betalar returfrakten?
Fråga:
Vem betalar returfrakten?
Svar:
En reklamation ska ske kostnadsfritt för konsumenten. När du reklamerar en vara du har köpt på internet ska säljaren stå för returfrakten. Om du däremot ångrar ditt köp, står du själv för returfrakten.

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Tele-tv-och-intern...

Säljaren ja, i det här fallet gällande oss båda så har vi ej köpt varan direkt från corsair. Som i mitt fall står cdon för frakten. Men det händer ingenting så gjorde RMA direkt mot corsair som trådskaparen.

Då corsair byter ut defekta saker utan o blinka. Så gör många så för slippa trubbel med återförsäljaren.

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ptallbo:

Hejsan!

Mitt h100 har slutat fungera och troligtvis är det pumpen. Jag fick svar att ny pump är på väg då jag valde express utbyte dock står det att jag ska betala returfrakten, stämmer detta? Har även skickat PM till dig.

MVH
Peter

Hej Peter, ursäkta för sent svar. Det stämmer att du måste stå för frakten, jag skickar dig mera information i PM.

Permalänk
Medlem

Ja kan i alla fall berätta för alla att enklaste sättet är att kontakta firman man köpt den av och den vägen reklamera. Visst kan man göra det direkt till Corsair men då får man som sagt betalat 400:- för frakten. Jag har köpt mitt på cdon så jag diskuterar med dem hur jag ska göra nu och har fått många bud.....och idag att jag skulel göra en felanmälan till deras leverantör.. men då jag valde att anmäla direkt och tog express hos Corsair så får man uppge kreditkort att belasta, så får de inte tillbaka grejen inom 10 arbetsdagar så dras summan, tror det var 70$. Det är dock mindre än vad en ny kostar men bara några 100 mera än att skicka in den så det blir väl till att man bara kastar den gamla. Hoppas ni tar till er om detta och att ni antingen hänvisar till stället där man köpt den eller lägger med prepaid frakt vilket ska man göra enligt konsumentköplagen som gäller även ute i Europa.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Detta svaret kom från cdon idag : "Om du har gått direkt till Corsair kan vi tyvärr inte hjälpa dig." att tänka på när man får problem.

Dock har Corsair hört av sig och berättat att de kommer stå för returen så en eloge till dem.

/Peter

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ptallbo:

Hejsan!

Detta svaret kom från cdon idag : "Om du har gått direkt till Corsair kan vi tyvärr inte hjälpa dig." att tänka på när man får problem.

Dock har Corsair hört av sig och berättat att de kommer stå för returen så en eloge till dem.

/Peter

Bara att höra av dig om de är något mer du undrar över.