AX1200i Corsair link mjukvaruproblem?

Permalänk
Medlem

AX1200i Corsair link mjukvaruproblem?

Hej!

Jag uppgraderade nyligen min dator till en i7 5930k med Asus x99 Deluxe moderkort och minnen. Jag passade även på att beställa en ny nätdel så det blev en AX1200i så där finns lite marginal då jag även har Gtx 780Ti sli

Allt fungerar bra och verkar stabilt än så länge men mjukvaran rapporterar väldigt konstiga värden
Valley benchmark 1.0 körs i bakgrunden för att belasta systemet lite.

Några tips eller råd skulle uppskattas

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ecidemon:

Hej!

Jag uppgraderade nyligen min dator till en i7 5930k med Asus x99 Deluxe moderkort och minnen. Jag passade även på att beställa en ny nätdel så det blev en AX1200i så där finns lite marginal då jag även har Gtx 780Ti sli

Allt fungerar bra och verkar stabilt än så länge men mjukvaran rapporterar väldigt konstiga värden
Valley benchmark 1.0 körs i bakgrunden för att belasta systemet lite.

Några tips eller råd skulle uppskattas

https://i.imgur.com/zzM1C1J.jpg

Ja det ser ju lite skumt ut. För de första, vilken version av Windows kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Ja det ser ju lite skumt ut. För de första, vilken version av Windows kör du?

Med tanke på Aero-temat skulle jag gissa på Windows 7.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hej, Det är windows 7 64bit.

Löste problemet genom att avinstallera och installera föregående version.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ecidemon:

Hej, Det är windows 7 64bit.

Löste problemet genom att avinstallera och installera föregående version.

Okej bra det löste sig, vilken tidigare version installerade du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Okej bra det löste sig, vilken tidigare version installerade du?

2.7.5339 så versionen precis innan den senaste. Skrev även på Corsairs forum och en snubbe hade precis samma problem och lösning så det kan vara en bugg i senaste versionen.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ecidemon:

2.7.5339 så versionen precis innan den senaste. Skrev även på Corsairs forum och en snubbe hade precis samma problem och lösning så det kan vara en bugg i senaste versionen.

Okej ville bara veta så jag kan kolla upp vad som kan tänkas vara felet så vi kan förbättra mjukvaran. Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Okej ville bara veta så jag kan kolla upp vad som kan tänkas vara felet så vi kan förbättra mjukvaran. Tack för svaret!

Har exakt samma problem med H80i.

Uppdaterade till 27.5361

Då tappade den massa värden.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av EyeNEye:

Har exakt samma problem med H80i.

Uppdaterade till 27.5361

Då tappade den massa värden.

http://i.imgur.com/Fy0C32s.jpg

Trist, fungerade det att installera den tidigare versionen för dig? Jag ska föra detta vidare, men som sagt, vi jobbar hela tiden på nyare versioner, måste vara en bugg i den nyaste som gör detta problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Trist, fungerade det att installera den tidigare versionen för dig? Jag ska föra detta vidare, men som sagt, vi jobbar hela tiden på nyare versioner, måste vara en bugg i den nyaste som gör detta problem.

Hej!

Vet inte vart jag ska få tag på den. Raderade den tidigare versionen. Endast den senaste finns på er sajt.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av EyeNEye:

Hej!

Vet inte vart jag ska få tag på den. Raderade den tidigare versionen. Endast den senaste finns på er sajt.

Här har du olika versioner.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=118618

När du installerar en äldre version är de viktigt att du gör en ren version, det gör du så här:

  • Avinstallera Corsair Link via Kontrollpanelen.

  • Gå till Utforskaren, aktivera "Visa dolda filer".

  • Ta bort denna mapp: C:\Users\"System name"\AppData\Roaming\Corsair (Denna mapp innehåller profiler för alla Corsairs olika mjukvaror så om de är något du vill spara så gör en kopia av den).

  • Starta om datorn.

  • Installera nyaste versionen av Corsair Link.