Corsair Vengeance 2000, problem med både laddning och batteri!

Permalänk
Testpilot

Corsair Vengeance 2000, problem med både laddning och batteri!

Hejsan!

Har ett par Vengeance 2000 hörlurar från Corsair, men har senaste veckorna stött på problem..

Laddningen är helt plötsligt väldigt glapp, testat 3st olika MicroUSB kablar och alla glappar, så antar att det är uttaget.
Sedan så håller en full laddning knappt 2 timmar som bäst innan den börjar pipa om lågt batteri..

Kan för mitt liv inte hitta kvittot, finns det möjlighet att skicka in till eran verkstad och få dem reparerade mot kostnad eller är det lika bra att skrota dem och köpa ett par nya lurar?

Tack på förhand, mvh
Phoenix~

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot

Har Corsair's SWEC personal gått på semester?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Hejsan!

Har ett par Vengeance 2000 hörlurar från Corsair, men har senaste veckorna stött på problem..

Laddningen är helt plötsligt väldigt glapp, testat 3st olika MicroUSB kablar och alla glappar, så antar att det är uttaget.
Sedan så håller en full laddning knappt 2 timmar som bäst innan den börjar pipa om lågt batteri..

Kan för mitt liv inte hitta kvittot, finns det möjlighet att skicka in till eran verkstad och få dem reparerade mot kostnad eller är det lika bra att skrota dem och köpa ett par nya lurar?

Tack på förhand, mvh
Phoenix~

Tjäna.

Har haft exakt likadant problem. Anslutningen lossnar och gör så att det blir inadekvat kontakt vilket ger en resistans vid laddning vilket i sin tur ger helt knasiga strömmar som imho sabbar den känsliga lilla uppladdningskretsen. Jag är ingen el ingenjör men jag vet iaf att detta designproblem är åtgärdat på 2100 modellen som jag införskaffade och är supernöjd med.
Jag förstår att det är surt när detta händer när den är relativt ny men om du kan få återförsäljaren att godta felet som en tillverkningsdefekt så ska dom lösa det åt dig.

Hoppas det löser sig för dig och God jul och Grått nytt hår.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av styggson:

Tjäna.

Har haft exakt likadant problem. Anslutningen lossnar och gör så att det blir inadekvat kontakt vilket ger en resistans vid laddning vilket i sin tur ger helt knasiga strömmar som imho sabbar den känsliga lilla uppladdningskretsen. Jag är ingen el ingenjör men jag vet iaf att detta designproblem är åtgärdat på 2100 modellen som jag införskaffade och är supernöjd med.
Jag förstår att det är surt när detta händer när den är relativt ny men om du kan få återförsäljaren att godta felet som en tillverkningsdefekt så ska dom lösa det åt dig.

Hoppas det löser sig för dig och God jul och Grått nytt hår.

Hejsan!

Tack för det utförliga svaret!
Min återförsäljare vill dock inte ta in dem eftersom jag inte har kvitto, därför jag vänder mig till Corsair här på forumet och kollar med dem hur man ska göra. För kan jag laga dem själv så är det lugnt, eller om jag kan få en verkstad att göra det, kostar ändå en redlig slant med nya

God jul och nytt!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av phoenixdisciple:

Hejsan!

Har ett par Vengeance 2000 hörlurar från Corsair, men har senaste veckorna stött på problem..

Laddningen är helt plötsligt väldigt glapp, testat 3st olika MicroUSB kablar och alla glappar, så antar att det är uttaget.
Sedan så håller en full laddning knappt 2 timmar som bäst innan den börjar pipa om lågt batteri..

Kan för mitt liv inte hitta kvittot, finns det möjlighet att skicka in till eran verkstad och få dem reparerade mot kostnad eller är det lika bra att skrota dem och köpa ett par nya lurar?

Tack på förhand, mvh
Phoenix~

Hej Phoenix,

Tråkigt att headsetet krånglar, jag skulle rekommendera dig att skapa en ticket på våran support-sida så ska jag se om de går att lösa.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Phoenix,

Tråkigt att headsetet krånglar, jag skulle rekommendera dig att skapa en ticket på våran support-sida så ska jag se om de går att lösa.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Har exakt samma problem, skapade ticket i Juni i år. Såg till min förvåning att Corsair svarat men inget mail gått ut till mig om det. Det vill jag minnas att det gjort förr, har ni slutat med det? Mvh/Calle

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Apelsingummi:

Har exakt samma problem, skapade ticket i Juni i år. Såg till min förvåning att Corsair svarat men inget mail gått ut till mig om det. Det vill jag minnas att det gjort förr, har ni slutat med det? Mvh/Calle

Hej Calle,

Nej det har vi inte slutat med, ska alltid skickas ut mail. Men systemet vi använder, Salesforce, har haft lite problem ibland så kanske hänt något. Men det går ju alltid bra att logga in och kolla sin ticket om man inte fått mail för att se med.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan