Kaputt Corsair Force Series GT 120GB
Hej Corsair,
Nu är det så att min SSD (med namnet i titeln) la av för lite mer än en månad sen. Vet faktiskt inte vad som hände, men jag satt uppe en bit över 12 slaget på natten och då funkade SSDn prima. När jag väl vaknade tidigt in på morgon så satte jag igång min dator som vanligt och gick på toa. När jag kom tillbaka såg jag ett meddelande att datorn inte kunde hitta ett OS och då förstod jag att något var fel. Vad jag gjorde var att kolla igenom BIOS och disken hittades inte.
Vad jag nu gjorde hela förmiddagen den dagen var att försöka utesluta vad som var felet. Jag provade olika kombinationer med mina fyra diskar inklusive Corsair SSDn och den gick fortfarande inte upp. Provade att köra den single med endast disken inkopplat till moderkortet, sen två, tre och med alla. Men den hittades inte alls, kom till slutsatsen att den var kaputt och kan faktiskt inte säga varför den bara la av.
Disken inhandlades på CDON 2012-01-30 tillsammans med andra komponenter för en hel dator. Nu till min fråga, jag vet inte hur lång garantin gäller men jag har för mig att det var 3 år. Jag har försökt se det på CDONs hemsida men kan inte hitta något som indikerar hur långt garantin gäller eller inte. Hade faktiskt varit skönt om det nu var garanti kvar så jag kanske skulle få en ny för SSD disken har varit en trogen vän dessa år. Om det är värt och nämna har endast OS körts på disken.
Tänkte kolla om det är möjligt och skicka disken till er direkt för granskning och se vad som orsakade den till och bli kaputt.
Om det är en stor väsentlighet vad hårdvaran i min burk är det de här:
ASRock z87 Extreme 4
Corsair Vengeance LP Red 4x4 GB DDR3 1600 MHz
MSI GeForce GTX 970 Gaming
Intel i7 4770k 3.5 GHz
Western Digital Green 1TB 5400 RPM
Seagate Barracuda 3TB 7200 RPM 64mb Cache
Samsung SSD 840-EVO 120 GB
Samsung SSD 850-Pro 256 GB
Asus Xonar D1 Soundcard
Corsair HX 850W ATX, EPS12V, PS/2, Modulärt
Mvh,
Hampus