Corsair Vengeance 2000 brusar

Permalänk

Corsair Vengeance 2000 brusar

Mina Corsair Vengeance 2000 brusar oavsett om jag laddar dem eller inte. Det är oerhört jobbigt, speciellt i program där man inte kan aktivera "voice activation" vid tal. Fäller jag upp mikrofonen så slutar det direkt.. Antar det har att göra med att mina uttag inte är jordade. Men vad gör man när man bor i en lägenhet där det bara finns ojordade uttag..

Jag verkar ju inte direkt vara ensam om detta problem. Hur ställer sig Corsair till det, går det att lämna tillbaka dem (efter 6månader)?

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Andersson89:

Mina Corsair Vengeance 2000 brusar oavsett om jag laddar dem eller inte. Det är oerhört jobbigt, speciellt i program där man inte kan aktivera "voice activation" vid tal. Fäller jag upp mikrofonen så slutar det direkt.. Antar det har att göra med att mina uttag inte är jordade. Men vad gör man när man bor i en lägenhet där det bara finns ojordade uttag..

Jag verkar ju inte direkt vara ensam om detta problem. Hur ställer sig Corsair till det, går det att lämna tillbaka dem (efter 6månader)?

Hej Andersson,

Det har med största sannolikhet med jordningen att göra, dock så brukar de förvärras av att man använder sig av USB-portarna i frontpanelen på chassit, bäst brukar det fungera med att använda en USB-port direkt på moderkortet.

Men vet du vad, skapa en ticket på våran support-sida och återkom med ticketnr så ska jag se om vi kan lösa det åt dig.

http://corsair.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

Hej Johan,

Jag har testat USB-portar både i frontpanelen och direkt i moderkortet (två olika moderkort) men samma fel uppstår. Jag har även testat med och utan USB-förlängaren som kom med.

Jag har skapat en ticket: Ticket Number 6582475

Mvh
Jens

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk

Hej Johan,

Jag har fått svar i min ticket "If the outlet does not have a ground, even a replacement headset will behave like this.". Har du möjlighet att kolla om du kan göra något?

Ticket Number: 6582475

Mvh
Jens

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Andersson89:

Hej Johan,

Jag har fått svar i min ticket "If the outlet does not have a ground, even a replacement headset will behave like this.". Har du möjlighet att kolla om du kan göra något?

Ticket Number: 6582475

Mvh
Jens

Fixat!