Permalänk

Fel i memtest

Hej!

Fått fel på minst ett av mina Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB. Håller på att köra memtest på en sticka i taget nu.
Men jag hittar inte kvittot på dessa minnen. Är det kört att få de utbytta då?

Permalänk
Medlem

Hej.

Om du inte har kvitto så chansen mycket liten att du kan få det bytat. Om du köpt det online så kan du oftast få ut kvitto genom att logga in på butikens hemsida.

Ett alternativ är att kontakta Corsair direkt och prata om garanti om det fortfarande finns på minnet.

Lycka till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som sagt, har du köpt det online så kan du oftast skriva ut kvittot i efterhand. Har du betalat med kort i en fysisk butik så kan även vissa butiker spåra kvittot via ditt kortnummer. Annars är det nog kört.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

Ibland kan det även räcka med ut udrag från din bank där det står att du har köpt dem i den butiken/kedjan.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Tompafixx:

Hej!

Fått fel på minst ett av mina Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB. Håller på att köra memtest på en sticka i taget nu.
Men jag hittar inte kvittot på dessa minnen. Är det kört att få de utbytta då?

Hejsan Tompafixx,

Det krävs kvitto för garanti ja. Men vart köpte du dessa minnen? Var de online så brukar det ofta ganska enkelt gå att lösa.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Jag tror att det går att spåra vart dessa har köpts om du ger kundtjänsten batchnummret/serienummret och tidpunkten vid köpet. Det är så man spårar felsändningar och stöld tex.

Dessutom brukar väl minen ha livstidsgaranti? Så länge minnet inte blivit skadat av felhantering.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Tompafixx:

Hej!

Fått fel på minst ett av mina Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB. Håller på att köra memtest på en sticka i taget nu.
Men jag hittar inte kvittot på dessa minnen. Är det kört att få de utbytta då?

Hej Tompafixx,

Hur gick det? Hittade du något kvitto?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan