H80gt får inte plats i en 380t?

Permalänk

H80gt får inte plats i en 380t?

Hämtade ut mitt nya 380t idag, och började flytta över allt från min förra prodigy.

Första problemet var att jag inte kunde ha push-pull konfiguration, då kylaren tar emot dotterkortet på mitt asus z77-i.

Det andra problemet är att i pull-konfiguration tar kylaren i sidopanelen så att den inte går att stänga. Vrider jag kylare 90 grader så tar den i antingen dotterkortet på min Asus Z77-I, eller 8-pinskontakten.

Är inte 380t gjord för Corsairs egna kylare?

Permalänk

Med lite meck, mätning och en borrmaskin, så fick jag den på plats även i push-pull. Fick borra nya hål i stagen som kylaren ska sitta i, och nu går det iaf att stänga sidopanelen, men ska det inte funka i dom vanliga hålen på nått sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxegott:

Hämtade ut mitt nya 380t idag, och började flytta över allt från min förra prodigy.

Första problemet var att jag inte kunde ha push-pull konfiguration, då kylaren tar emot dotterkortet på mitt asus z77-i.

Det andra problemet är att i pull-konfiguration tar kylaren i sidopanelen så att den inte går att stänga. Vrider jag kylare 90 grader så tar den i antingen dotterkortet på min Asus Z77-I, eller 8-pinskontakten.

Är inte 380t gjord för Corsairs egna kylare?

Jo men du har ju H80i GT men det får väl bara plats en H80 i

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk

Så kylaren är tjockare på GT? Måste ha missat det. Tur att man inte köpte en GTX, för det hade aldrig gått. Som tur var så finns det plats för kylaren, men det behövs andra hål. Vet inte om sånt brukar fixas i produktionen som en revision.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxegott:

Så kylaren är tjockare på GT? Måste ha missat det. Tur att man inte köpte en GTX, för det hade aldrig gått. Som tur var så finns det plats för kylaren, men det behövs andra hål. Vet inte om sånt brukar fixas i produktionen som en revision.

380t är gjort för h100i vilket har en 27mm tjock 240mm radiator med originalfläktar i push eller pull, h80 gt har en 49mm tjock 120mm radiator med fläktar i push/pull vilket gör den mycket tjockare

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk

Det man har läst och sett i recensioner är mest om att GT och GTX har en ny pump. Kan inte minnas att någon har påpekat eller varnat för att det ska finnas monteringsproblem. Jag brukar forska rätt grundligt innan jag köper produkter ifall det finns något som är inkompatibelt, men i detta fallet har det varit tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxegott:

Det man har läst och sett i recensioner är mest om att GT och GTX har en ny pump. Kan inte minnas att någon har påpekat eller varnat för att det ska finnas monteringsproblem. Jag brukar forska rätt grundligt innan jag köper produkter ifall det finns något som är inkompatibelt, men i detta fallet har det varit tyst.

finns lista på corsairs hemsida

http://www.corsair.com/en-us/graphite-series-380t-yellow-port...

Permalänk

Ahh, där ser man. Dock står det på sidan om GT:n att "The Hydro Series H80i GT is a high performance, all-in-one liquid CPU cooler that works with standard 120mm radiator mounts". Det är nog där budskapet har klickat tyvärr.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Anthraxegott:

Hämtade ut mitt nya 380t idag, och började flytta över allt från min förra prodigy.

Första problemet var att jag inte kunde ha push-pull konfiguration, då kylaren tar emot dotterkortet på mitt asus z77-i.

Det andra problemet är att i pull-konfiguration tar kylaren i sidopanelen så att den inte går att stänga. Vrider jag kylare 90 grader så tar den i antingen dotterkortet på min Asus Z77-I, eller 8-pinskontakten.

Är inte 380t gjord för Corsairs egna kylare?

Hej Anthraxegott, våra chassin gör vi så att de ska kunna användas med våra kylare ja, men det går inte att göra så att de ska passa med alla olika konfigurationer såsom till exempel moderkort som har ett sånt dotterkort som ditt har.

Skrivet av Anthraxegott:

Så kylaren är tjockare på GT? Måste ha missat det. Tur att man inte köpte en GTX, för det hade aldrig gått. Som tur var så finns det plats för kylaren, men det behövs andra hål. Vet inte om sånt brukar fixas i produktionen som en revision.

H80i har 37mm tjock radiator.
H80i GT har 49mm tjock radiator.

Så det är lite skillnad på de ja.

Skrivet av Anthraxegott:

Det man har läst och sett i recensioner är mest om att GT och GTX har en ny pump. Kan inte minnas att någon har påpekat eller varnat för att det ska finnas monteringsproblem. Jag brukar forska rätt grundligt innan jag köper produkter ifall det finns något som är inkompatibelt, men i detta fallet har det varit tyst.

H80i GT, H100i GTX och H110i GT har nya pumpar ja, dessa går att styra via Corsair Link nu för att få ner ljudet mer ifall man vill de. Det finns inga speciella monteringsproblem med de nya kylarna heller, man får helt enkelt läsa på lite hur stora de är och huruvida de passar i olika chassin.

Skrivet av Anthraxegott:

Ahh, där ser man. Dock står det på sidan om GT:n att "The Hydro Series H80i GT is a high performance, all-in-one liquid CPU cooler that works with standard 120mm radiator mounts". Det är nog där budskapet har klickat tyvärr.

Med "standard 120mm radiator mounts" så syftar det på hålbilden för 120mm radiatorer, tjockleken är ju olika på olika radiatorer.