CSGO saturation (starkare färger) ATI [AMD]

Permalänk
Medlem

CSGO saturation (starkare färger) ATI [AMD]

Halloj, jag är en inbiten CSGO spelare, och har vetat om att Nvidia har DV funktion en lång tid nu...men problemet är att jag har ett 7970 så då ej att fixa DV, och 200 saturation på CCC är inte nog, så jag undrar vet någon hur man kan framhäva färger ENORMT (som DV gör på 100%) utan någon form av injections till CSGO (vill inte bli bannad :>) alla svar tackar jag för!

En till fråga medans jag är på det, om det inte finns något alls som kan hjälpa mig, skulle det vara värt att sälja 7970'n o betala mellan skillnaden för ett 680? eller om det är 780 som gäller nu?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Hej,
du kanske redan har hittat det, men det här programmet fungerar alldeles utmärkt för det ändamålet. Påverkar inte csgo-exen heller så det är helt riskfritt: http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/1o02it/ati_s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbel:

Hej,
du kanske redan har hittat det, men det här programmet fungerar alldeles utmärkt för det ändamålet. Påverkar inte csgo-exen heller så det är helt riskfritt: http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/1o02it/ati_s...

Problemet är att det höjer saturation (ja det är vad jag vill höja i fråga) problemet är att den går bara till 200, och vad programmet i fråga gör är att det går från 100 till 200 (av default, man kan ju ställa in det) så det är bara för att stänga av och på, dock går den inte över 200 så det är värdelöst

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Problemet är att det höjer saturation (ja det är vad jag vill höja i fråga) problemet är att den går bara till 200, och vad programmet i fråga gör är att det går från 100 till 200 (av default, man kan ju ställa in det) så det är bara för att stänga av och på, dock går den inte över 200 så det är värdelöst

Hur mycket vill du ha egentligen, och är du villig att byta grafikkort endast pga den orsaken ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hadarvy:

Hur mycket vill du ha egentligen, och är du villig att byta grafikkort endast pga den orsaken ?

Japp det skulle jag vara, och visst finns det väl en gräns till hur mycket det är värt, men Digital vibrance (för en inbiten csgo spelare) är väldigt värt för mig.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Du kan väl höja på din skärm?! Jag kan på min asus skärm iallafall...

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil.St:

Du kan väl höja på din skärm?! Jag kan på min asus skärm iallafall...

Bara RBG färgerna vad det gäller saturation så måste man enbart bara ha VGA Inkopplat , då jag har en Benq x2411t går det inte göra 120hz på den.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Ursäkta för att jag svara på en gammal tråd, men hittade du någon lösning? Är nämligen ute efter samma sak!

Visa signatur

i9 9900K 5.0GHz. Asus RTX 2080Ti Dual OC. MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON. Corsair ax 850w gold. Corsair Vengeance Lpx
32GB 3200MHz DDR4 . Samsung 960 EVO M.2 1TB. Cooler Master 690 II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zNilsn:

Ursäkta för att jag svara på en gammal tråd, men hittade du någon lösning? Är nämligen ute efter samma sak!

Digital Vibrance på nvidia kort
Saturation på AMD.

På AMD finns funktionen under "My digital Flat-Panels > Display Color"

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop