Permalänk
Medlem

Rankningen i CS:GO

Schwoop!
Jag undrar vad ni har för åsikt om rankingssystemet i CS:GO..

Själv tycker jag att det är uruselt. Hamnar man i ett lag med idioter som inte vet vad "teamwork" betyder är man körd. Man kan komma på första plats med dubbelt så många poäng som tvåan i sitt lag, och ändå inte rankas upp, detta för att man förlorar matchen. Sedan kan noobs i andra laget som kommer 4/5e plats med ca 30 poäng rankas upp bara för att deras lag vann. Man kan ju även möta fuskare och då är man ju körd om dessa inte är riktigt dåliga.

Sedan är det det här med att kicka folk. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit kickad vid 14-x rundan, ofta när jag kör med en klan på 4 pers. All kickning efter 20 rundan borde förbjudas i min åsikt.
Vad tycker ni om ranksystemet annars? Bra/dåligt? Åsikter?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Bra och dåligt. Gillar i grunden idén väldigt mycket, men sen är det ju som sagt som du säger. Det är inte så att du har lowfragat och blivit kickad pga det? Dom kanske inte tycker du förtjänar vinsten...
Sen kan du inte se på rankingsystemet som en cod gamer. Man hamnar där man hör hemma efter en tids spelande, punkt slut.

Visa signatur
Permalänk

Hårt men rättvist!
Tycker ranking systemet på är ett av det bättre. Tar hänsyn till hur bra du spelar och hur bra laget spelar.
Vilka man möter är också viktigt har jag märkt. En lika mot bättre rankade "räknas" som en vinst etc.
Angående kickade tycker jag inte det är så mycket. För sig spelar jag mest med kompisar. Men håller med att kicka någon när man håller på att vinna är lite taskigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk

Jag var Gold Nova 2 för två dagar sen. Har bara hamnat i samma lag med de förbannade ryssarna med sprakande mickar och inget teamplay. Silver Elite Master nu.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Bra och dåligt. Gillar i grunden idén väldigt mycket, men sen är det ju som sagt som du säger. Det är inte så att du har lowfragat och blivit kickad pga det? Dom kanske inte tycker du förtjänar vinsten...
Sen kan du inte se på rankingsystemet som en cod gamer. Man hamnar där man hör hemma efter en tids spelande, punkt slut.

Nej jag blir definitivt kickad bara för att irriteras, säger inget i chatten utom strategier, tkar inte, kör teamwork. Dock är det ofta ryssar som kickar mig.. Inte helt förvånansvärt..

Skrivet av AltUnderCtrl:

Hårt men rättvist!
Tycker ranking systemet på är ett av det bättre. Tar hänsyn till hur bra du spelar och hur bra laget spelar.
Vilka man möter är också viktigt har jag märkt. En lika mot bättre rankade "räknas" som en vinst etc.
Angående kickade tycker jag inte det är så mycket. För sig spelar jag mest med kompisar. Men håller med att kicka någon när man håller på att vinna är lite taskigt.

Problemet är att man kan vara hur bra som helst, men har man ett tillräckligt dåligt lag spelar det ingen roll, du förlorar ändå (om du inte kan carrya ditt lag vilket inte är halvlätt)

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Ranking systemet är lite segt ja, men det duger.
Var Global Elite då jag fick min ranking, spelade då också i ett lag så var i en helt annan form om man säger så. Efter det låg jag på eagle-rankerna. Idag så spelar jag mest med randoms och irls, som har just börjat spela, och har därav distinguished master guardian, ibland master guardian elite rank. Men blir fuskanklagad nästan varje match då jag egentligen är på en helt annan nivå än den
Matchmaking utan ranking, eller något som kunde lösa problemet så att man slipper gå ned i rank så mycket då man spelar med low-pods hade varit trevligt. Antingen det eller så får man väl köpa ett smurf-acc ^^

Permalänk
Medlem

Håller delvis med, går att göra justeringar, men det är inte helt "värdelöst" iaf.
Som igår lirade jag och brorsan, det andra laget fylldes upp en efter en med samma klantag, till slut var det fem pers från samma klan.

Detta måste ju kunna justeras?
Rätt självklart att en hel klan är bättre tillsammans än randoms med samma eller t.om något högre rank.

Om de inför ett sådant system så är det förvisso väldigt lätt för berörda spelare att bara ta bort taggen, men men.

Folk som lämnar matcher är bland det värsta som finns, men de får ju en cooldown, till att börja med bara 30 minuter men fortsätter de så är det ju snart en vecka.

En annan aspekt av ranksystemet är att inte blanda mycket högre mot lägre, även om det "bara" är en guldnova och resten orankat så är det laget mest troligt avsevärt bättre än 2 st Silver IV tillsammans trots allt...

Inte ovanligt att man t.ex ser folk med två guldstjärnor i ena laget medans det andra laget har fullt av Silver IV.
Guldpojkarna är bättre och vinner mest troligt trots att de 3 övriga är "orankade".

Svårt att göra ett helt perfekt system, men något måste göras...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mreddsson:

Jag var Gold Nova 2 för två dagar sen. Har bara hamnat i samma lag med de förbannade ryssarna med sprakande mickar och inget teamplay. Silver Elite Master nu.

Inge illa ment men man är där man ska vara. Har gått ner till guld nova en gång men jag tog mig upp till distinguished master och har stannat där. Spelar ofta själv

Visa signatur

|HD Radeon 6950|AMD Phenom II X4 970 3.8 Ghz|Corsair 8GB 1600mhz|Corsair HX650W|Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB|2 TB HDD|ASUS MA99X EVO R2.0|Cooler Master Hyper 412S|Fractal Design R4|

Permalänk
Medlem

Ja, så är det. Hamnade på något vänster som "legendary eagle master" där det finns riktigt vassa spelare, och under de matcher jag fick vara kvar så var det så pass mycket enklare att spela. Och detta av den enkla anledningen att folk spelade för laget och inte för sig själv. Har nu hoppat ner två steg (där jag förvisso bör vara), men det är en sån stor skillnad vad gäller just denna biten. Alla spelar för sig själv och har svårt att tänka i större banor än sin egen. Men ja, det går upp och ner. Ibland har man tur och får lite mer vettiga spelare och då slutar det ofta med vinst, andra gånger får man mindre roliga spelare, och ja, då går det som det går. Men det absolut största problemet med matchmaking är nog inte att spelare är dåliga, utan hur man uppför sig. Det tar inte många förlustrundor innan det utbrister bråk, skrik och "kick me" i chat/voice. Det är aldrig ditt egna fel om du dör, utan du måste skylla på någon annan. Det skapar en sån jäkla tråkig stämning och man tappar motivationen att spela direkt. Men detta problem finns det nog på alla olika nivåer i spelet.

Ett hett tips; spela ej mellan 03:00-11:00. Du kommer matchas med och mot ryssar. Jag har aldrig träffat spelare ifrån en nation som är så pass tråkiga att spela med. Man verkar sakna någon form av spärr hur man fungerar socialt. Vi svenskar brukar inte vara den bästa sorten heller, men jämfört med ryssar så är det ju bara löjligt. Man kan inte fälla alla över samma kant, men det krävs inte många rundor i matchmaking för att komma fram till samma slutsats som mig.

Annars vet jag inte hur rankingssystemet skulle fungera bättre. Det är omöjligt att designa ett system som gör alla nöjda och glada. I de flesta fallen ligger man nog på den nivån man förtjänar. Är man duktig och toppar så kommer man så småningom gå uppåt i rank. Till den högsta ranken måste du nog nästan köra 5 personer, annars blir det svårt. Finns så mycket duktigt folk där ute.

Permalänk
Medlem

Inge fel på rank systemet är legendary eagle/supreme , kör alltid typ solo que, enda problem är hackare , resten är ok.

Har 4 till konton i normal eage samt 3 i distuingished , skulle säga att hoppet mellan dessa två ranker är ganska stort (dist till leg) alltså..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Inge fel på rank systemet är legendary eagle/supreme , köra alltid typ solo que, enda problem är hackare , resten är ok.

Samma här. Tycker man att man förtjänar högre så kan man alltid träna upp sitt aim och så tar man sig lätt upp ur de lägre klasserna till guardian+.
Det är först senare som det kräver riktig teamwork för att ha en chans. Face it: i cs kan du om du är duktig hålla en hel rush 1v5 om du är mycket bättre än dina motståndare. Samtidigt kan du som T gå in solo och picka 2 pers om du är duktig och så länge du agerar först i ditt lag så borde det inte vara några problem att vinna rundan.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem

Tycker rankingen är jättebra, är supreme master first class och har hållt mig på den ranken ett tag även fast jag förlorar ibland.
Känner att om man själv presterar spelar det ingen roll om man förlorar för då går iallafall inte jag ner i rank.

Kan ofta vara så på nätterna att man får nå ryssar i teamet som inte har alla hästar i stallet, men det är bara att försöka göra så gott man kan själv då istället för att tänka på att laget ska vinna (dvs rusha på folk så man får mer kills etc)

Fuskare har dock länge varit ett problem, men faktiskt har de blivit färre och färre. Det var några dagar sedan jag sist mötte någon med fusk så det känns ganska skönt.

Och det där med att bli kickad:

Vad jag vet så tar ranken "mer skada" när man blir kickad av sitt lag som sedan förlorar matchen än när man blir kickad av sitt lag och de vinner matchen 4v5 då jag gick ner rank förut när jag blev kickad av ett lag. Det var inte precis när jag blev kickad utan det var när de hade förlorat matchen.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

Schwoop!
Jag undrar vad ni har för åsikt om rankingssystemet i CS:GO..

Själv tycker jag att det är uruselt. Hamnar man i ett lag med idioter som inte vet vad "teamwork" betyder är man körd. Man kan komma på första plats med dubbelt så många poäng som tvåan i sitt lag, och ändå inte rankas upp, detta för att man förlorar matchen. Sedan kan noobs i andra laget som kommer 4/5e plats med ca 30 poäng rankas upp bara för att deras lag vann. Man kan ju även möta fuskare och då är man ju körd om dessa inte är riktigt dåliga.

Sedan är det det här med att kicka folk. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit kickad vid 14-x rundan, ofta när jag kör med en klan på 4 pers. All kickning efter 20 rundan borde förbjudas i min åsikt.
Vad tycker ni om ranksystemet annars? Bra/dåligt? Åsikter?

Jag instämmer i mycket av det du säger, ranking-systemet är verkligen skitdåligt!

En kille som jag är någorlunda bekant med följer något CS-proffs på Twitch. Detta CS-proffs låg på ranken under Global Elite (max-ranken) och SPELADE (och VANN) 25 matcher I RAD, UTAN att RANKA UPP.

I mitt tycke så borde Valve fixa iordning ranking-systemet så att det mer efterliknar HoN/LoL där man har stats på precis allting. K/D, Public-Skill-Rating, GPM/XPM, bara som t.ex. Om man skulle kunna dela in rankerna i varje kategori som PSR vet man ju på ett ungefär hur långt man har kvar till nästa rank.

Match-makingen är helt fucked up och jag fick häromdagen en hel klan emot mig när jag körde dual queue med en kompis. Så vi 2 blev tillsammans med 3 randoms (där samtliga köade solo) och vi fick verkligen smaka på stock om man säger så. En fruktansvärt ojämn match enligt rank.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Fast om man blir kickad i som i mångas fall, i 14-e rundan och ditt lag vinner så får du vinsten ändå. Gå bara in och kolla på Watch -> Your Matches.

Permalänk
Skrivet av reflect:

Fuskare har dock länge varit ett problem, men faktiskt har de blivit färre och färre. Det var några dagar sedan jag sist mötte någon med fusk så det känns ganska skönt.

Det är ofta man ser gamers anklaga andra för fusk, lite tråkigt är det ju men sen tror jag att just fusk är vanligare än vad man tror. Ifall man misstänker någon för fusk är det ju bara att kolla på Steamprofilen och man kan se hur länge vederbörande haft CS:GO kontot. Rör det sig om en toppfragger på 20h CS:GO finns det ju alltid en chans att fusk är inblandat, det kan ju annars va ett proffs som bara köpt nytt acc.

Annars kan man ju ta fram Steam-ID och kolla upp den man misstänker på http://vacbanned.com/. Då ser man åtminstone logg på om användaren någonsin blivit bannad i något annat spel, och hur många gånger han/hon blivit granskade av VAC. Mötte en som blivit bannad på MW2 och det var nog högst troligt att vederbörande fuskade i just CS:GO också.

Sen brukar det vara som allra mest fusk när det är rabatt på själva spelet. De som fuskar regelbundet passar ju då bara på att köpa ett antal konton och när spelet kostar ca 20-80 kr är det inte stora pengar det handlar om. Valve bryr sig inte om det här problemet, bara dom får sälja så är dom nöjda. Så mitt tips för att hålla sig borta från de som fuskar är att ta uppehåll när steam har discount. Det brukar allt som oftast vara discounts på lov och högtider, jul/midsommar/påsk/halloween som exempel. Kan förekomma på långhelger också.

Går ju annars köra ESEA protected men det kostar 5€ per månad. En kompis sa nyss att dom även krävde pengar i kontanter, vet dock inte om det är riktigt sant. http://play.esea.net/

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Jag instämmer i mycket av det du säger, ranking-systemet är verkligen skitdåligt!

En kille som jag är någorlunda bekant med följer något CS-proffs på Twitch. Detta CS-proffs låg på ranken under Global Elite (max-ranken) och SPELADE (och VANN) 25 matcher I RAD, UTAN att RANKA UPP.

I mitt tycke så borde Valve fixa iordning ranking-systemet så att det mer efterliknar HoN/LoL där man har stats på precis allting. K/D, Public-Skill-Rating, GPM/XPM, bara som t.ex. Om man skulle kunna dela in rankerna i varje kategori som PSR vet man ju på ett ungefär hur långt man har kvar till nästa rank.

Match-makingen är helt fucked up och jag fick häromdagen en hel klan emot mig när jag körde dual queue med en kompis. Så vi 2 blev tillsammans med 3 randoms (där samtliga köade solo) och vi fick verkligen smaka på stock om man säger så. En fruktansvärt ojämn match enligt rank.

Det beror dock helt på vilka han mötte dem där 25matcherna, antog att han spelade med mates och dem kanske mötte folk med längre rang. Märker själv att det är omöjligt att ranka på matcher om man mött folk som är bara en/två rang under en. Vann själv typ 9 matcher irad när jag var på masterguardian distinguished, ingen rang där inte. Det blir svårare att ranka upp desto högre man kommer imo.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Har ca 220 vinster i ranked. Kul att spela med kompisar men inte så kul när man hamnar i ett lag med ryssar som skriker i micken :/

Saker jag vill att dem ända på:
-128tick serverar
-Att man kan bestämma region man vill spela i, som i dota och LOL (ryssar ska ha sin egen server )
-öhhh , hur ska jag förklara.... Att man bestämma att spela med folk som har mick.
-jämnare matcher.

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Körde med en polare igår - Vi vann 2 matcher i rad och efter 3 matchen vi vinner så går min polare ned i rank. Kan tillägga att jag fortfarande är oplacerad. Men hur kommer det sig att han förlorar rang när vi vinner?!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Har en annan fråga, när det står tex "2 more global expertise awards needed for next rank", menas det med rank som i master guardian etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggan:

Har en annan fråga, när det står tex "2 more global expertise awards needed for next rank", menas det med rank som i master guardian etc?

Nej det är att du behöver 2 till achivements för att gå upp i nästa achivementrank. Inte detsamma som vanliga ranker.

Permalänk
Skrivet av Maarus:

Det beror dock helt på vilka han mötte dem där 25matcherna, antog att han spelade med mates och dem kanske mötte folk med längre rang. Märker själv att det är omöjligt att ranka på matcher om man mött folk som är bara en/två rang under en. Vann själv typ 9 matcher irad när jag var på masterguardian distinguished, ingen rang där inte. Det blir svårare att ranka upp desto högre man kommer imo.

Jo kanske det. Men om man befinner sig på den nivån under Global, lär man nog titt som tätt se en global-elite på servrarna. Anyways ranking systemet är fruktansvärt dåligt.

Inte för att jag bryr mig om rankingen för ett skit, jag spelar för att ha kul och pallar inte bry mig om vad för stats min profil har och rank. Det är ju som allra roligast när man sitter där ett helt lag och röjer på för fullt. Bästa känslan någonsin är dock när man hamnar i 1v2, 1v3, 1v4, 1v5 situation och man lyckats klara det! ^^ Då har man flyt.

Skrivet av KeVVa:

Körde med en polare igår - Vi vann 2 matcher i rad och efter 3 matchen vi vinner så går min polare ned i rank. Kan tillägga att jag fortfarande är oplacerad. Men hur kommer det sig att han förlorar rang när vi vinner?!

Jag har varit med om precis samma sak och hört att det kan bero på dåliga stats in-game. Hade han dåliga stats?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Hatar systemet. Körde riktigt hårt och lyckades gå upp i Guld Nova 4, sen i en match så kom jag med några ryssar som kickade mig, sen förlorade dom och jag derankade?

Spelade lite igen och vann, men derankade? Nu är jag Nova 2.. :/

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Idén är bra men samtidigt finns det problem med själva utförandet. Då det enbart baseras på hur laget presterar så kan en riktigt bra spelare vara fast på en lägre rank pga otur med vilka man får i sitt lag.

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem

Jag är mest förbannad över att de inte kan använda något simpelt system för ranken.
Ex skriva rakt ut; Rank 1: Noob till Rank 25: Super elite!!11!

Eller något sånt, just nu orkar jag inte lära mig vad alla ranker heter eller ser ut :s Vet inte om jag gått upp eller ner när bara ikonen för ranken bytts ut efter en match..

mina 5 cent
/kvillen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zantera:

Idén är bra men samtidigt finns det problem med själva utförandet. Då det enbart baseras på hur laget presterar så kan en riktigt bra spelare vara fast på en lägre rank pga otur med vilka man får i sitt lag.

Fast det gör den ju inte. rankningen följer ELO-ratinsystemet. Detta innebär att teoretiskt sett kan en människa som förlorar 5 matcher i rad ändå bli upprankad om han har en K/D som vida överstiger resten av laget.

som ratingsystem finns det inget bättre i världen än just ELO-rating, och i det avseendet är det så perfekt som det kan bli. Problemen som uppstår är andra saker, som t.ex att man får möta en clan när man själv spelar 5 randoms, ping, fuskare, etc.

Det första problemet har dock Valve visat att de kan fixa i Dota2, med solo-queue. Den biten vill jag gärna se implementerad i CS:GO snart.

Det andra problemet är också löst i Dota2, via att man själv får välja var servern ska ligga. Hade varit mycket bättre om vi fick välja "region-locked" så att man bara möter svenskar/skandinaver om man nu skulle vilja det.

Det tredje problemet blir ju svårlöst, det är något som Valve har kämpat med och antagligen alltid kommer att kämpa med att lösa.

Skrivet av smurfeNn:

Hatar systemet. Körde riktigt hårt och lyckades gå upp i Guld Nova 4, sen i en match så kom jag med några ryssar som kickade mig, sen förlorade dom och jag derankade?

Spelade lite igen och vann, men derankade? Nu är jag Nova 2.. :/

Det bästa sättet att gå upp i rank är att börja spela i grupp, helst med några som är några steg över dig. Då ska du se att du flyger upp i rank.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Fast det gör den ju inte. rankningen följer ELO-ratinsystemet. Detta innebär att teoretiskt sett kan en människa som förlorar 5 matcher i rad ändå bli upprankad om han har en K/D som vida överstiger resten av laget.

som ratingsystem finns det inget bättre i världen än just ELO-rating, och i det avseendet är det så perfekt som det kan bli. Problemen som uppstår är andra saker, som t.ex att man får möta en clan när man själv spelar 5 randoms, ping, fuskare, etc.

Det första problemet har dock Valve visat att de kan fixa i Dota2, med solo-queue. Den biten vill jag gärna se implementerad i CS:GO snart.

Det andra problemet är också löst i Dota2, via att man själv får välja var servern ska ligga. Hade varit mycket bättre om vi fick välja "region-locked" så att man bara möter svenskar/skandinaver om man nu skulle vilja det.

Det tredje problemet blir ju svårlöst, det är något som Valve har kämpat med och antagligen alltid kommer att kämpa med att lösa.

Det bästa sättet att gå upp i rank är att börja spela i grupp, helst med några som är några steg över dig. Då ska du se att du flyger upp i rank.

Det där löser ju tyvärr ingenting som du bör veta, för i Dota så är det lika mycket om än inte mer ryssar på de regionerna än nånting annat. Det mest tragiska är att som svensk Dota spelare så har du bättre svarstider till regionen "Russia" då den servern ligger i Stockholm. De borde införa nån sorts av IP koll på vilken region som du kopplar upp dig ifrån till servern. Så servern kikar ok, denna är ifrån Sverige = Check. Kanske går att gå runt på något sätt också, men bör funka bättre än dagens lösningar iaf.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Avstängd

Orkade inte läsa alla inlägg men om du blir kickad och ditt lag vinner matchen så kommer du fortfarande få en vinn/ranka upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Det där löser ju tyvärr ingenting som du bör veta, för i Dota så är det lika mycket om än inte mer ryssar på de regionerna än nånting annat. Det mest tragiska är att som svensk Dota spelare så har du bättre svarstider till regionen "Russia" då den servern ligger i Stockholm. De borde införa nån sorts av IP koll på vilken region som du kopplar upp dig ifrån till servern. Så servern kikar ok, denna är ifrån Sverige = Check. Kanske går att gå runt på något sätt också, men bör funka bättre än dagens lösningar iaf.

Därav "Hade varit mycket bättre om vi fick välja "region-locked" så att man bara möter svenskar/skandinaver om man nu skulle vilja det.", du vet, nästkommande mening Att plocka ut citat på det sättet är aldrig smart.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Därav "Hade varit mycket bättre om vi fick välja "region-locked" så att man bara möter svenskar/skandinaver om man nu skulle vilja det.", du vet, nästkommande mening Att plocka ut citat på det sättet är aldrig smart.

aha, mitt fel, läste allt hela inlägget men hade lite bråttom, och ack så man kan läsa men ändå missa innebörden ;). Läste mest att som det är i dota. I dota kan man ju välja region fast inte fan blir det mindre ryssar för det, tror det är mindre ryssar på deras egna region än West/East

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Man hamnar där man förtjänar, tycker det fungerar som det ska. Hade man däremot kunna se sina stats och allt som styr vilken rank man har så hade det förstört spelet. Hade formeln för vad som räknas vid rankingen kommit ut så hade folk spelat efter den och fokus på att vinna matchen hade varit #2.

Om det kom fram (som ett exempel) att man går upp av bra KD, vinster och hur lite man dör så hade folk inte tagit den svåra 1on3an i slutet av en match som lutar åt en förslust för att spara sina stats. Det tror jag iaf.