Permalänk
99:e percentilen

CS:GO vägrar 110 Hz

Jag har en Yamakasi Catleap Q270 2B överklockad till 110 Hz med Nvidias kontrollpanel. Men CS:GO är helt ospelbart. Man märker direkt att det körs i 60 Hz, vilket också bekräftas genom att Fraps visar 60 fps när man aktiverar vsync.

I Windows och BF3 fungerar 110 Hz utmärkt.

Mina launch options:

-novid -threads 4 -refreshrate 110

Övriga specs:

  • 2600K @ 4,6 GHz

  • Zotac GTX 780 AMP! @ +50/+0 MHz (Afterburner)

  • ASRock Z68 Extreme3 Gen3

  • 16 GiB RAM @ 1600 MHz

  • Windows 8.1

Skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med detta.

Problemet är löst:

Om man högerklickade på skrivbordet, tog Screen resolution och sedan klickade på Catleapen såg man att den "hette" Generic PnP Monitor. Jag tänkte att man kanske var tvungen att ha en riktig drivrutin som talar om att skärmen klarar mer än 60 Hz. Den enda jag känner till är HyperMatrix's hemmasnickrade variant som han länkar till och visar hur man installerar i sin överklockningsguide.

Den är inte digitalt signerad, så för att kunna installera den måste man starta Windows med Disable driver signature enforcement. Efter att jag hade gjort det och installerat drivrutinen tycker CS att 110 Hz är en utmärkt idé och är således spelbart igen!

Tack för hjälpen! Även om ingen föreslog lösningen bokstavligen hjälpte ni tillsammans mig att komma på den!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Har tyvärr ingen aning om vad felet är men du borde lägga till följande launch options hur som helst.

-noforcemparms -noforcemaccel - noforcemspd

Även om du spelar med musacceleration så vill du antagligen inte att flera olika program ska styra den samtidigt. Det blir aldrig bra.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag nyfiken på skärmen.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av shortleif:

Har tyvärr ingen aning om vad felet är men du borde lägga till följande launch options hur som helst.

-noforcemparms -noforcemaccel - noforcemspd

Även om du spelar med musacceleration så vill du antagligen inte att flera olika program ska styra den samtidigt. Det blir aldrig bra.

Musacceleration (aka musprecisionsförstöring) är avstängt både i CS och i Windows, men jag kan lägga till de kommandona ändå.

Skrivet av segen:

Nu blev jag nyfiken på skärmen.

Den första tråden om Koreaskärmar

Tråden om den mest populära modellen (QX2710)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HurMycket:

Jag har en Yamakasi Catleap Q270 2B överklockad till 110 Hz med Nvidias kontrollpanel. Men CS:GO är helt ospelbart. Man märker direkt att det körs i 60 Hz, vilket också bekräftas genom att Fraps visar 60 fps när man aktiverar vsync.

I Windows och BF3 fungerar 110 Hz utmärkt.

Mina launch options:

-novid -threads 4 -refreshrate 110

Övriga specs:

  • 2600K @ 4,6 GHz

  • Zotac GTX 780 AMP! @ +50/+0 MHz (Afterburner)

  • ASRock Z68 Extreme3 Gen3

  • 16 GiB RAM @ 1600 MHz

  • Windows 8.1

Skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med detta.

-freq 110 skriver du :=

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tvelander:

-freq 110 skriver du :=

Gör tyvärr ingen skillnad.

Nya launch options:

-novid -threads 4 -freq 110

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Gör tyvärr ingen skillnad.

Nya launch options:

-novid -threads 4 -freq 110

Säker på att du inte kör med FPS limit? Skärmen kanske körs i 110Hz men spelet står på fps_max 60?

EDIT: tror jag tolka din fösta post fel din fps är hög men med vsync blir den fortfarande 60.

Permalänk
99:e percentilen

Problemet är löst!

Det behövdes en drivrutin till skärmen för att CS skulle acceptera att den klarar 110 Hz. Har uppdaterat första inlägget med lösningen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Trevligt att du skriver en lösning också

Visa signatur

Dator1: AMD 8320 8-core @ 4.2GHZ, 8Gb RAM, ASUS GTX 660, ssd 120gb, ANTEC kühler 620

Dator2: AMD 965 4-core @3.4GHZ, 4GB RAM, Gigabyte gtx 460.

Dator3: MacBook Air 13" 120gb (Från Skolan) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Problemet är löst!

Det behövdes en drivrutin till skärmen för att CS skulle acceptera att den klarar 110 Hz. Har uppdaterat första inlägget med lösningen.

Har du möjligen en länk till var denna drivrutin kan hittas? Ifall någon annan behöver den.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av segen:

Har du möjligen en länk till var denna drivrutin kan hittas? Ifall någon annan behöver den.

Jag länkade till HyperMatrix's överklockningsguide i OP. Han länkar i sin tur drivrutinen i beskrivningen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers