Permalänk
Medlem

Mus problem

Efter ett lan (igår) så har allt varit bra ända sen jag kom hem, för nu när jag siktar så "hackar" musen i spelet. För att förklara det lite bättre så menar jag mer att den växlar känsligheten helt random, så ibland kan det gå fort så man gör 360 och ibland kan man knappt kolla 180 grader. Musen jag använder är en Logitech G300 och funkar hur bra som helst på alla spel nu förutom CS.

här är min launch options: -freq 120 -novid +autoexec -tickrate 128 -console -threads 8 -high +mat_vignette_enable 0 +mat_queue_mode 2 +cl_rate 128000 +cl_cmdrate 128

sen inne i spelet gör jag en exec (kallad för mig: exec panggud) som innehåller:
rate 128000
cl_updaterate "128"
cl_cmdrate 128
fps_max 128000
cl_interp "0"

JO jag vann också en mus på lanet (Gigabyte ECO 600) som jag använde en stund ifall det kan vara drivrutinerna från den som ställt till det?

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Skrivet av linkon18:

Efter ett lan (igår) så har allt varit bra ända sen jag kom hem, för nu när jag siktar så "hackar" musen i spelet. För att förklara det lite bättre så menar jag mer att den växlar känsligheten helt random, så ibland kan det gå fort så man gör 360 och ibland kan man knappt kolla 180 grader. Musen jag använder är en Logitech G300 och funkar hur bra som helst på alla spel nu förutom CS.

här är min launch options: -freq 120 -novid +autoexec -tickrate 128 -console -threads 8 -high +mat_vignette_enable 0 +mat_queue_mode 2 +cl_rate 128000 +cl_cmdrate 128

sen inne i spelet gör jag en exec (kallad för mig: exec panggud) som innehåller:
rate 128000
cl_updaterate "128"
cl_cmdrate 128
fps_max 128000
cl_interp "0"

JO jag vann också en mus på lanet (Gigabyte ECO 600) som jag använde en stund ifall det kan vara drivrutinerna från den som ställt till det?

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Testa Logitech G300 + CS hemma hos nån kompis. får du då samma problem så är det musen annars skulle ja gissa på drivrutiner eller att ominstallera CS.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

kan vara mus accel

Permalänk
Medlem

använd raw input så slipper du problem med windows, drivrutiner och annat.

om det fortfarande är problem med musen när du har rawinput aktiverat är det nog mushårdvaran eller något annat än musen som spökar.

Permalänk
Medlem

är det windows 8 ? isåfall finns det en fix hos microsoft för just detta. funkade bra på min dator fast det var mer radom att det kändes som musen fastna