Stor mängd felaktiga reports, vad händer då?

Permalänk
Medlem

Stor mängd felaktiga reports, vad händer då?

Hej!

Jag har spelat cs sedan 1.5 och har en gång i tiden spelat CS: Source på en competetive nivå. Har nog över 500+ timmar på alla dessa cs spel vilket kanske inte är mycket om man jämför med vad andra har.

To the point!
Nydligen ca 5 veckor sedan började jag spela mycket CS: GO vilket jag inte har spelat tidigare. Just nu är jag rankad MG2 men det hoppar väldigt. Under mina senaste games har väldigt många anklagat mig för WH, smurf och boosting in-game för att jag fortfarande har under 100 timmar spelade i CS: GO. Min fråga är vad händer med dessa reports? Jag själv vet ju att jag inte fuskar men blev lite orolig igår för en report är ju ändå en report även om de nu är ogiltiga eller vad man ska kalla det.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll, jag har blivit fuskanklagad och enligt motspelarna rapporterad i de flesta av mina games (har runt 4-450 wins totalt) oavsett om vi vunnit eller inte. Ännu har ingenting hänt så jag tror du kan vara lugn.

Permalänk
Avstängd

Nu vet jag inte hur steam funkar och deras skumma avtal, men jag tror att dom kan köra någon sorts scanning av din dator om dom får in tillräckligt många reports, Hittar inte steam något som kan assosiceras med WH eller liknande så är det bara att fortsätta döda N00B$3N

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Ok, skönt att höra. Tack för de snabba svaren!

Permalänk

Har för mig om att du blir reportad av för många kommer ett av dina game där du har blivit reportad i en sak som heter overwatch, då kommer spelare med över 150+ wins kolla på 10 minuter när du spelar och sen få svara på frågor om dom tycker du fuskar eller inte sök på det ***bort/moderator***

Tagit bort LMGTFY (uppfattas oftast nedlåtande)
Permalänk
Inaktiv

Tänk på att de allra flest som säger REPORT EERRGPPP aldrig reportar någon utan bara är gnälliga småglin som hotar med pappa/valve/din mamma.

Permalänk
Medlem

Fortsätt vara lugn när du smiskar dessa falska anklagande typerna som man stöter på överallt. De kan inte erkänna underlägsenhet lika enkelt som andra. Det är bara säga GG och acceptera loss och win och fortsätta tills man når skill cap.

Permalänk
Medlem

Det enda som händer när du fått tillräckligt många reports är att det du hamnar på overwatch, vilket i princip är där vi spelare hjälper till att få bort fuskare från CS. Om du hamnar i overwatch så kommer ett antal "investigators" få se repris från en match som du spelar och efter matchen är slut så får man kryssa i om man tycker spelaren har använt wallhack, aimhack, annat hack eller griefar. Om de flesta investigators inte hittar något suspekt så händer inget. Men om många fäller så kan du få matchmaking cooldown, har sett folk få upp emot ett år.

Man ska inte blanda ihop overwatch med VAC. VAC är helt automatiskt och håller koll på om något extern program försöker få åtkomst till CS när du spelar. Overwatch är som sagt där vi spelare är som en jury i en domstol, vi får se bevis sen får vi säga "han fuskar" eller "han fuskar inte". Blir du VAC-bannad kan du inte spelar på VAC servrar men om du blir fälld i overwatch kan du inte spela matchmaking, men fortfarande spela på VAC servrar.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Det enda som händer när du fått tillräckligt många reports är att det du hamnar på overwatch, vilket i princip är där vi spelare hjälper till att få bort fuskare från CS. Om du hamnar i overwatch så kommer ett antal "investigators" få se repris från en match som du spelar och efter matchen är slut så får man kryssa i om man tycker spelaren har använt wallhack, aimhack, annat hack eller griefar. Om de flesta investigators inte hittar något suspekt så händer inget. Men om många fäller så kan du få matchmaking cooldown, har sett folk få upp emot ett år.

Man ska inte blanda ihop overwatch med VAC. VAC är helt automatiskt och håller koll på om något extern program försöker få åtkomst till CS när du spelar. Overwatch är som sagt där vi spelare är som en jury i en domstol, vi får se bevis sen får vi säga "han fuskar" eller "han fuskar inte". Blir du VAC-bannad kan du inte spelar på VAC servrar men om du blir fälld i overwatch kan du inte spela matchmaking, men fortfarande spela på VAC servrar.

Hur fungerar overwatch om man hamnar där flera gånger? Säg att man hamnar där och blir fälld för fusk även fast person inte fuskar och får en cooldown på t.ex 1 månad, sen efter ett tag igen så hamnar man i overwatch igen? Får man längre och längre tid ju mer man hamnar där?
Inte för att det har hänt mig, bara nyfiken på hur det fungerar och kan inte kolla ifrån jobbet. Steam blockat

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Hur fungerar overwatch om man hamnar där flera gånger? Säg att man hamnar där och blir fälld för fusk även fast person inte fuskar

Fuskar man inte så har man inget att vara "rädd" för. Systemet är närmast foolproof.

Overwatch är uppbyggt runt väldigt många användare.
En av kriterierna är att man måste vunnit minst 140-150 matcher.

Efter att du lagt din röst så väger den mer eller mindre än övriga röster, beroende på hur många "overwatch-poäng" man har sedan tidigare.

Poäng eller bättre betyg får man genom att man på ett korrekt sätt verkligen bemödar sig med att kolla igenom hela videon.
Din röst matchas sedan mot andra, som ofta har haft "rätt" i sina tidigare bedömningar. Röstar du likadant som högre "overwatchare" får du högre poäng och din röst kommer i framtiden att väga tyngre och tyngre.

Ibland är videosekvenserna man får se(cirka 8-10min) väldigt enkla med tydliga spår av wh eller aimbot och ibland griefing(spelförstörande, teamkill osv).
Ibland är det betydligt svårare, då brukar åtminstone jag bocka i att jag är osäker, och låta andra säkrare "overwatchare" sätta sina omdömen.

Permalänk
Medlem

Jag har blivit reportad för tradescam utan att ha gjort något. Jag tycker att det är hämskt med scams och vill verkligen inte bli utsatt eller utsätta någon för det. Till saken: jag har som saskt blivit reportad för scam och om man ska trada med mig ser den andre att jag har blivit reportad för tradescam och vill inte trada med mig. Kan jag göra något åt saken eller är den ända utvägen ett nytt acc???

Tacksam för svar ;D