Permalänk
Medlem

problem med WIN 8.2

Tja killar.. ja har en polare som spelar cs.go och han har just köpt en ny dator där win8 var installerat, problemet är att han blir utkastad från cs:go efter varje match och det händer då och då att han bara tappar connection med spelet men är kvar i teamspeek medans vi spelar, och som idag så fick han en cooldown på 30min för att han inte kunde komma in i matchen igen.

Är det någon som har haft liknande problem med win8 (8.2) ???
Är det någon som har en bra lösning på det hela ??

Har inga speccs på datorn men det är en beställd speldator från komplett så jag tror den klarar av cs:go, och vi har kollat temp och det gå inte varm.

Mvh //

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Windows 8.2 finns inte. Antar att du menar Windows 8.1 :).
Vad händer när han försöker ansluta igen då? Något felmeddelande?

Permalänk
Medlem

Jag skulle testa uppdatera nätverksdrivrutinerna. ev test med en wifi dongel eller dylikt.
Aldrig haft något problem med 8.1 själv.

Permalänk
Medlem

Såg titeln och tänkte: What, någon som lyckats fixa en early version av 8.2?! Sen insåg jag att det bara var en felaktig och dålig titel :C

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Jag har haft samma problem. Men jag löste det genom att uppgradera min dator.
Har ni uppdaterat och installerat alla komponenter osv ?
Hoppas ni får problemet fixat snart så irriterande när saker inte funkar.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z97-G43 GAMING, Minne: Kingston 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series, HDD1: Transcend ssd 250 Gb, HDD2: Hdd 500 Gb, CPU: I5 4460, GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, Tangentbord: Func kb-460 (Mx brown), Mus: Roccat savu, Monitor: benq xl2411z, Nätagg: Be quiet kraft 600W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miinan:

Tja killar.. ja har en polare som spelar cs.go och han har just köpt en ny dator där win8 var installerat, problemet är att han blir utkastad från cs:go efter varje match och det händer då och då att han bara tappar connection med spelet men är kvar i teamspeek medans vi spelar, och som idag så fick han en cooldown på 30min för att han inte kunde komma in i matchen igen.

Är det någon som har haft liknande problem med win8 (8.2) ???
Är det någon som har en bra lösning på det hela ??

Har inga speccs på datorn men det är en beställd speldator från komplett så jag tror den klarar av cs:go, och vi har kollat temp och det gå inte varm.

Mvh //

Testa som sagt att uppgradera nätverksdrivrutinerna. Hjälper inte det så skulle jag testa med ett annat nätverkskort.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Tack killar ja ska be polaren sätta sig och uppdatera allt imorgon.

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T