Kan man bli felaktigt bannad?

Permalänk
Medlem

Kan man bli felaktigt bannad?

Halloj, jag lirar i Silver just nu och därmed med en rejäl mängd stolpskott. Hade en tur-streak och fick typ 8 HS på rad i warmuprundan varpå nån började skrika aimbot och mitt lag enhälligt votekickade ut mig.... Jag utgår ifrån att alla reportade också. Är allt som krävs tillräckligt med reports eller reviewar nån ärendena? Om någon ens lite halvduktig tittar på en logg borde de se att jag sög rejält med dase, men för de som tycker det är jobbigt att bli headshotade spelar det ju ingen roll att jag öste ut 12 skott och råkade träffa dem med det 13e. Bör man vara orolig för sånt här?

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Halloj, jag lirar i Silver just nu och därmed med en rejäl mängd stolpskott. Hade en tur-streak och fick typ 8 HS på rad i warmuprundan varpå nån började skrika aimbot och mitt lag enhälligt votekickade ut mig.... Jag utgår ifrån att alla reportade också. Är allt som krävs tillräckligt med reports eller reviewar nån ärendena? Om någon ens lite halvduktig tittar på en logg borde de se att jag sög rejält med dase, men för de som tycker det är jobbigt att bli headshotade spelar det ju ingen roll att jag öste ut 12 skott och råkade träffa dem med det 13e. Bör man vara orolig för sånt här?

Absolut inget att vara orolig för. Folk kommer att börja anklaga dig, så är det bara även fast du inte har något ESP aktivt eller liknande.

Kommer kanske gå till overwatch, men de som hänger i overwatch brukar veta vad som är fusk och inte för det mesta. Har själv blivit anklagad/anmäld ett antal gånger utan någon ban. (LEM-rank)

Så du ska kunna vara lugn!

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Om någon reportar dig i spelet skickas ärendet till Overwatch. Vilket är spelare över Gold Nova 1 som har vunnit 150+ MM matcher.
Där måste de kolla från ditt perspektiv i 8 slumpade rundor från matchen.
Efter dom har kollat på rundorna får dom upp en ruta som frågar om du aimbottade, wallhackade, diverse andra hack eller griefade.
De får välja mellan 'Insufficient Evidence' och 'Evident Beyond a Reasonable Doubt'. Dvs, dom måste vara jäkligt säkra om dom ska fälla dig.
Har du en lotto runda kommer folk troligtvis inte fälla dig.

Permalänk
Medlem

Tror också att du kan vara lugn. Det är extremt mycket "nya" noobs i CS:GO har jag märkt. Märker det nästan som bäst när jag spelar med min kollega & hans polare, de allihopa skriker fusk direkt när någon skjuter ett par HS (tur att man inte bryr sig längre). När man själv spelat sedan 14 år tillbaka och varit lite halvseriös back in the days så blir det rätt tjatigt med fuskanklagande i CS:GO faktiskt.
Har dagens spelare någonsin sett folk spela aim_map shootouts eller liknande? hshshshshshshshshshshshshshshshshshshs, inte hs, hshshshshshshshshshshs, inte hs.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Kul att se att folk vill kicka fuskare Synd bara att de tog fel den här gången :/

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av verte:

Om någon reportar dig i spelet skickas ärendet till Overwatch. Vilket är spelare över Gold Nova 1 som har vunnit 150+ MM matcher.
Där måste de kolla från ditt perspektiv i 8 slumpade rundor från matchen.
Efter dom har kollat på rundorna får dom upp en ruta som frågar om du aimbottade, wallhackade, diverse andra hack eller griefade.
De får välja mellan 'Insufficient Evidence' och 'Evident Beyond a Reasonable Doubt'. Dvs, dom måste vara jäkligt säkra om dom ska fälla dig.
Har du en lotto runda kommer folk troligtvis inte fälla dig.

Så det är inte bara VAC numera som kan banna folk? Blir det VAC ban på kontot när någon från "Overwatch" tycker att det är nog med bevis?

Känns som detta kan väl användas fel.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Så det är inte bara VAC numera som kan banna folk? Blir det VAC ban på kontot när någon från "Overwatch" tycker att det är nog med bevis?

Känns som detta kan väl användas fel.

Ow ban är inte så allvarligt som vac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Så det är inte bara VAC numera som kan banna folk? Blir det VAC ban på kontot när någon från "Overwatch" tycker att det är nog med bevis?

Känns som detta kan väl användas fel.

Flera overwatchers måste rapportera fusk för att det ska leda till något. Går bannen igenom blir man overwatch bannad. Efter ett tag omvandlas OW-bannen till en VAC-ban.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Så det är inte bara VAC numera som kan banna folk? Blir det VAC ban på kontot när någon från "Overwatch" tycker att det är nog med bevis?

Känns som detta kan väl användas fel.

VAC detectar bara program som måste man "Injecta" in i spelet. Detta ser VAC anti cheat och automatiskt bannar personen.
Overwatch är deras försök att få in den mänskliga faktorn eftersom fusk har blivit så avancerade.

När man har blivit fälld av Overwatch står det "Convicted by Overwatch - Majorly Disruptive". Om man blir tagen för griefing blir man bannad i 30 dagar.

Vet inte hur man ska kunna missbruka systemet eftersom man får slumpade fall och alla personer i fallet är censurerade.

Permalänk
Medlem

Ingen risk att du blir bannad. Om många reportar dig hamnar du i overwatch som kommer fria dig. Valve är noga med att overwatch ska funka så de läger in pro matcher typ dignitas vs Tita,. Ingen vet att de kollar på en sån match alla är anonymiserade så att säga, men inte en enda sa att någon hackade. Och om man fria de bästa spelarna i världen så är det ingen risk att man fäller någon med en runda med flyt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Inaktiv

Du är inte i någon som helst fara!

Permalänk
Inaktiv

Inget att vara rädd för
Tror att varannan match så blir antingen jag eller någon av mina kompisar reportade för antingen aimbot eller wallhack. Ingen av oss har blivit bannade eller varnade en enda gång.
En gång så var vi lite oroliga då en polare till mig hade gått berserk under hela gamet och det blev inte bättre när han tog två fiender genom en smoke varav en var headshot. Då blev vi lite oroliga men ingen ban eller varning har dykit upp än, och detta var en 2 månader sen.