Hur långt tid tar det att gå upp i rank?

Permalänk
Medlem

Hur långt tid tar det att gå upp i rank?

Tjena!
Är rätt nya inom Cs:go och har precis börjat spela competitive, vilket är väldigt kul för det mesta. Men... folket jag spelar med är oftast hemskt dåliga, jag har 19-3 i win/loss och ligger snudd på alltid etta i mitt lag, både inom score och "mvp-stjärnor" och rankas som silver. Hur mycket måste man spela för att hamna i högre ligor? Är 0 teamplay just nu och känns väldigt mycket som "one man army", vilket är lite trist.

Visst kan jag spela med polare ibland men inte alltid möjligt, då plugg ofta kommer i vägen.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Tjena!
Är rätt nya inom Cs:go och har precis börjat spela competitive, vilket är väldigt kul för det mesta. Men... folket jag spelar med är oftast hemskt dåliga, jag har 19-3 i win/loss och ligger snudd på alltid etta i mitt lag, både inom score och "mvp-stjärnor" och rankas som silver. Hur mycket måste man spela för att hamna i högre ligor? Är 0 teamplay just nu och känns väldigt mycket som "one man army", vilket är lite trist.

Visst kan jag spela med polare ibland men inte alltid möjligt, då plugg ofta kommer i vägen.

Vänta lite, Du har 19-3 och ligger i silver? Det går inte. Vinner man 10 av 10 kommer man i lem. Du måste nästan torska 50 och vinna 10 för att komma till silver. Så 19-3 i win/loss kan tyvärr inte stämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Vänta lite, Du har 19-3 och ligger i silver? Det går inte. Vinner man 10 av 10 kommer man i lem. Du måste nästan torska 50 och vinna 10 för att komma till silver. Så 19-3 i win/loss kan tyvärr inte stämma.

Oj, glömde att jag har 2 tied och har lirat 2 till så 20-(2)-4 nu. Menar inte att jag vann alla mina första för att få en rank, tror jag torskade 2 st där (så typ 8-2 eller om de va 10-2). Men hur lång tid brukar det ta att gå upp till guld eller nått om man vinner iaf 70%

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Då rankerna är ELO-baserade så beror det på. Ibland tar det bara 2-3 vinster så rankar man upp, ibland så kan det krävas över 10 raka vinster. Ibland så rankar man upp när man spelar oavgjort. Det kan också hända att man rankar upp även om man förlorar en match.
Ranker som är svåra att ranka upp ifrån: Silver, DMG (ELO hell) och SMFC.

En sak som är bra att göra är att lägga till dem du spelar med som du tycker kommunicerar bra och som inte är totalt värdelösa till din vänner-lista så blir det enklare att vinna då du vet att du har med någon eller några du kan lita på.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Oj, glömde att jag har 2 tied och har lirat 2 till så 20-(2)-4 nu. Menar inte att jag vann alla mina första för att få en rank, tror jag torskade 2 st där (så typ 8-2 eller om de va 10-2). Men hur lång tid brukar det ta att gå upp till guld eller nått om man vinner iaf 70%

Får man 10-2 hamnar man typ i ak2-dmg, Men helt seriöst, du behöver inte ljuga om dina stats det är inte så att nån kommer skratta eller tycka du är dålig för du är silver om du tror det, För med dem statsen du "har" blir man garanterad över ak nivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Får man 10-2 hamnar man typ i ak2-dmg, Men helt seriöst, du behöver inte ljuga om dina stats det är inte så att nån kommer skratta eller tycka du är dålig för du är silver om du tror det, För med dem statsen du "har" blir man garanterad över ak nivån.

Har du några källor på det?

Visst borde man ranka upp om man 70% win rate men det är enligt mig inte säkert att man borde hamna över AK bara för det. En vinst över silverspelare bör inte räknas lika mycket om en vinst över en AK. Jag gissar på att OP fick möta riktigt låga silverspelare under sina första matcher vilket gjorde att hen fick en så "låg" rank även fast hen vann såpass mycket. Jag kan dock inte förklara till varför ranken fortfarande är silver. Bör även notera att jag bara spekulerar. Jag är inte superinsatt i CS då jag bara spelar ibland.

Permalänk
Skrivet av Golvmopp:

Har du några källor på det?

Visst borde man ranka upp om man 70% win rate men det är enligt mig inte säkert att man borde hamna över AK bara för det. En vinst över silverspelare bör inte räknas lika mycket om en vinst över en AK. Jag gissar på att OP fick möta riktigt låga silverspelare under sina första matcher vilket gjorde att hen fick en så "låg" rank även fast hen vann såpass mycket. Jag kan dock inte förklara till varför ranken fortfarande är silver. Bör även notera att jag bara spekulerar. Jag är inte superinsatt i CS då jag bara spelar ibland.

Jag säger det igen. Får man 10-2 kan man inte komma till silver. På båda mina acc har jag vunnit 10/10 och på andra 10/11 det vill säga att jag torskade en maatch på ena accet. Jag kom på LEM på båda accen. Efter jag vann ca 5 matcher irad började jag möta dmg-eagle, sen efter 6-7 irad lem ranken. Så, om trådskaparen vann 10/12 kan han OMÖJLIGT hamnat i silver då det krävs kanske dubbelt eller trippelt så många torsk som vinster.
Och är man bra så går man enkelt ur silver,guld osv tills man hamnar i sin rätta rank.

Permalänk
Medlem

Om man lirar sina 10 första matcher och bara hamnar med silverspelare så kan man inte ranka lem..

Permalänk
Skrivet av seppeh:

Om man lirar sina 10 första matcher och bara hamnar med silverspelare så kan man inte ranka lem..

Vinner man 10 av 12 matcher hamnar man inte med silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Vinner man 10 av 12 matcher hamnar man inte med silver.

Beror fortfarande på vad du spelar med för folk, tror du att du skulle ranka lem på 10 vinster om du bara möter folk i silver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seppeh:

Beror fortfarande på vad du spelar med för folk, tror du att du skulle ranka lem på 10 vinster om du bara möter folk i silver?

Efter vinst i första matchen mot silvers så får man möta novor. Sedan mg2/mge osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Efter vinst i första matchen mot silvers så får man möta novor. Sedan mg2/mge osv.

Det är inte huruvida man vinner eller inte som spelar roll, det är vad resultatet blir i allmänhet. Sen räknas väll även oavgjorda spel till vinst för att få sin rank?

Permalänk
Medlem

Hej igen, glömde bort tråden. Angående att jag skulle sitta och ljuga om min win/loss så kan jag säga att jag inte är en av dem, då jag inte i min vildaste fantasi kan se vad jag skulle tjäna på de. Är tämligen anonym här?
Jag har bara beskrivit det jag minns och det var 2 förlorade games under rank-fasen.

Hur som har jag fortsatt spela och klättrat rätt snabbt till nova-4 och allt är väldigt mycket roligare även om det finns en del stolpskott

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |